مسکن و ساختمان

علی نوازنده، سازنده:

شهرداری مناطق در خصوص نما، اختیار بیشتری داشته باشند

علی نوازنده، سازنده منطقه یک در گفتگو با صما بیان کرد: با تغییرات در مدیریت شهرداری سلیقه بیشتر اعمال می شود. ما خیلی وقت ها نقشه را تغییر دادیم که درختی قطع نشود و از نظر من به خاطر منفعت شخصی نباید درختان را قطع کرد. سال ۹۰ نقشه ای را طراحی کردیم که فضای سبز را می خواستیم در طبقات لحاظ کنیم به خصوص در بالکن، متاسفانه شهرداری موافقت نکرد و گفت: تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده است، اگر اجرا شود ممکن است از شهرداری مرکز ایراد بگیرند. در این بخش نیاز به بازگذاشتن دست شهرداری مناطق است تا اجازه رشد و خلاقیت به سازندگان داده شود.  شهرداری مرکز می تواند به شهرداری مناطق این اجازه را بدهد وقتی طرح نما بدیع است به صورت پایلوت اجرا شود. به نظر می رسد اگر دست طراحان و سازندگان بازتر شود ایده های جدیدتری شکل بگیرد.

من سال ۸۷ طرحی را به منطقه ۱۹ و ۲۲ ارائه دادم به عنوان شهررنگی، مقاله ای نوشتم که بخشی از منطقه ۲۲ را از نمای خاکستری خارج کنیم. در ترکیه، امریکا و کانادا ما شاهد خانه های رنگی هستیم که منظر شهری را قشنگ تر کرده است.

این سازنده درباره وضعیت ساخت و ساز در شرایط کنونی گفت: یک هفته قبل شن و ماسه از تنی ۸۰ تا ۸۵ تومان به ۱۸۰ تومان افزایش پیدا کرد تولید کننده هم البته تقصیر ندارد از سوی دولت حمایت نمی شوند در حال حاضر بازار خرید و فروش و ساخت و ساز بی رونق است. از سوی دیگر شهرداری ها هرسال ۲۰ تا ۴۰ درصد عوارض را افزایش می دهند و زنجیروار همه چیز به هم وصل است بنابراین  روی ساخت و ساز تاثیر گذار است اگر قرار باشد گشایشی در امر مسکن روی دهد باید از بدو تولید مصالح تا پایان مراحل ساخت، تولیدکننده وسازنده از طرف دولت حمایت شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا