مسکن و ساختمان

اسماعیل باروتیان، سازنده:

قیمت زمین در محله پیروزی تهران،امسال تورمی۱۵۰ تا ۱۶۰ درصدی را شاهد است

اسماعیل باروتیان، سازنده منطقه ۱۳ در گفتگو با صما درباره وضعیت بازار مسکن گفت: طبیعتا در سال جدید قیمت افزایش می یابد و رکود تورمی نیز خواهیم داشت. این سازنده تخمین زد که در سال جاری  قیمت مسکن بین سی تا چهل درصد افزایش خواهد داشت.

وی افزود: در بهمن و اسفند ماه گذشته وضعیت خرید و فروش ملک در منطقه ۱۳ خوب بود در سال جدید اما، خیلی از سازنده ها پروژه هایشان را نمی فروشند چرا که منتظر تثبیت قیمت و وضعیت بازار هستند. دستمزد کارگر و مصالح ساختمانی در حال افزایش است بنابراین باید منتظر بود تا ببینیم چه رخ می دهد هرچند که اگر کسی فروشنده هم باشد براساس قیمت دلار ۶۰ هزار تومانی قیمت ملک را اعلام می کند. معمولا از تیرماه قیمت ها مشخص می شود.

باروتیان درباره انشعابات نیز گفت: اداره آب بسیار بدون قانون عمل می کند. من چهارسال  پیش ۶ انشعاب برای ساخاتمانی که ساخته بودن خریدم و سال گذشته به من اعلام کردند که باید ۷ انشعاب تهیه می کردم که انشعاب هفتم برای کل ساختمان است و بابت همین یک انشعاب ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول دادم. اگر همان موقع گفته بودند طبیعتا مبلغی که باید پرداخت می کردم خیلی کم تر بود و مثلا حدودا ۵۰۰ هزار تومان می شد. در مورد اداره برق،هزینه انشعابات بسیار زیاد است هم بابت کنتور و هم بابت انشعاب عوارض از سازنده اخذ می کنند. اداره گاز تقریبا بهترین بخش انشعاب است.

در شهرداری نیز کمیته نما معمولا ایرادهایی می گیرد که  عموما سلیقه ای است یا مثلا  از طراح می خواهد که در نماهای کلاسیک چه نمادهایی را قرار ندهند و عموما معماران و طراحان را خیلی اذیت می کنند.

این سازنده درباره اینکه آیا دولت می تواند تورم بازار مسکن را کنترل کند گفت فکر می کند که نمی تواند تورم را کنترل کند. سازنده اگر بتواند ملک را ارزان تهیه کند و مصالح نیز مرتب افزایش قیمت نداشته باشد، طبیعتا قیمت مسکن رشد زیادی نمی کند؛ اما وقتی که قیمت زمین نسبت به سال گذشته تورم ۱۵۰ تا ۱۶۰ درصدی در محله پیروزی داشته است وقیمت ارز مدام در حال تغییر است دولت نمی تواند کاری کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا