دانشنامه ساخت و ساز

نصب سیستم اعلام حریق هوشمند برای همه ساختمانها ضروری است

سیستم اعلام حریق تسلا شامل مجموعه ای از تجهیزات اعلام حریق است که بر پایه ی دستورالعمل ها و خطوط راهنمای ISIRI و EN54 پایه گذاری شده اند. تجهیزاتی چون دیکتودهای دودی، حرارتی، ترکیبی و گازی و غیره که هر یک مناسب محیط خاصی می باشند.

به گزارش صما: سیستم اعلام حریق تسلا شامل مجموعه ای از تجهیزات اعلام حریق است که بر پایه ی دستورالعمل ها و خطوط راهنمای ISIRI و EN54 پایه گذاری شده اند. تجهیزاتی چون دیکتودهای دودی، حرارتی، ترکیبی و گازی و غیره که هر یک مناسب محیط خاصی می باشند.

به عنوان مثال شما از دیکتودهای دودی این سیستم می توانید برای ساختمان های مسکونی و تجاری می توانید استفاده کنید.

سیستم اعلام حریق از نظر استاندارد ملی و گواهینامه های معتبر اروپایی و گارانتی مادام العمر تضمین شده می باشند.

چرا که همه تجهیزات این سیستم دارای کیفیت مطلوبی است و مناسب مهار کردن آتش سوزی های مهیب است.

جهیزات پیشرفته سیستم اعلام حریق تسلا راه حل های مبتکرانه ای را برای مصرف کنندگان خود فراهم می کند تا مصرف کننده با آزادی بیشتری کار مهار آتش را انجام دهد. در واقع نحوه استفاده از این سیستم بسیار آسان است.

به خاطر اهمیت طراحی و ایجاد اعتماد ملی در مشتریان بخش مربوط به شیوه استفاده از کنترل پنل را در دفترچه راهنمای این محصول آمده است.

دفترچه راهنمای سیستم اعلام حریق

دفترچه راهنمای سیستم اعلام حریق اولین فاکتوری است که شما باید قبل از راه اندازی سیستم اعلام حریق از وجود آن باید مطلع باشید.

چه مصرف کننده باشید و چه عرضه کننده بعد از مطالعه دفترچه شناخت شما از سیستم بیشتر خواهد شد و به راحتی می توانید آن را برای دیگر افراد توضیح دهید. به دلیل موارد امنیتی فوق العاده مهم سیستم های اعلام حریق بهتر است این دفترچه را همواره در منزل و یا محل کار خود حفظ داشته باشید.

برای نصب سیستم اعلام حریق کافیست دفترچه راهنمای سیستم را مطالعه کنید و با قطعات مختلف سیستم آشنایی کامل پیدا کنید.

نقشه سیستم اعلام حریق، مراحل سیم کشی سیستم را مطابق نقشه برای شما تشریح کرده و اشکالات ناخواسته در طول اجرای سیم کشی ها را برای شما توضیح می دهد.

بنابراین برای نصب سیستم طبق دفترچه راهنمای نصب جلو بروید و برای مدار آژیر ها و دتکتور ها از کابل های گفته شده در دفترچه راهنمای سیستم استفاده کنید.

سعی کنید ساختمان هایی که نیاز به ریموت LED دارند، در سیم کشی آنها از کابل سه رشته با سطح مقطع ۱٫۵ یا ۲٫۵ میلیمتر مربع استفاده نمایید.

طراحی سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر در طول زمان تکامل یافته اند و به شکل امروزی درامده اند.

سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر اولیه از روش دهدهی برای ادرس دادن استفاده میکردند به این صورت که یا در موقعیت هشدار قرار دارند یا موقعیت عادی است.

در سیسیتم های اعام حریق ادرس پذیر هر یک از حسگر ها و شستی ها و تجهیزات ورودی خروجی دارادی ادرس منحصر به فرد هستند که در روی نماشکر مرکزی نشان داده میشوند.

در صورت بروز حوادث و یا هشدار ادرس محل مشکل نمایش داده میشود با استفاده از ادرس خیلی سریع میتوان مشکل را کشف و به حل ان اقدام کرد.

سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر مزایا و معایبی دارند و با توجه به این مزایا و معایب میتوان سیستم اعلام حریق مناسب محل مورد تجهیز را انتخاب کرد تا بازدهی بهتری برای ما داشته باشد.

لازم به ذکر است که از مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

_نسبت به بقیه سیستم ها سیم کشی کمتری نیاز دارد.

_یافتن مشکل و محل ان به سرعت انجام می پذیرد.

_ارتباط بین ورودی ها و خروجی ها انعطاف بیشتری دارد.

_به منظور مدیریت و کنترل سیستم میتوان از نرم افزارهای کارامد استفاده کرد.

_نسبت به بقیه سیستم های اعلام حریق از دقت بیشتری برخوردار است.

_از این سیستم بیشتر برای پروژه های بزرگ و متوسط میتوان بهره برد.

از معایب سیستم اعلام حریق ادرس پذیر میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

_استفاده از سیستم اعلام حریق ادرس پذیر در محل های کوچک به صرفه نیست.

_ راه اندازی مشکل است و نصب ان نیازمند برنامه ریزی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا