مسکن و ساختمان

مجید حاجی اکبری، سازنده در گفتگو با صما:

تغییر رویه شهرداری در اعطای تراکم؛ چالش پروژه‌های مشارکتی است

مجید حاجی اکبری از سازندگان منطقه ۱۳ در گفتگو با صما بیان کرد: زمین کلنگی نسبت به ده سال قبل کمتر شده و این امر طبیعی است. وی درباره وضعیت بازار مسکن افزود: درسال جاری  با ۳۰  درصد افزایش قیمت آپارتمان مواجه بودیم؛ اما خرید و فروش هم رواج ندارد.

وی درباره چالشی که در پروژه های مشارکتی وجود دارد، گفت: نوسان قیمت سبب می شود که نتوان به قراردادهایی که پیش از شروع کار با مالکان نوشته می شود به دلیل تغییر قیمت مصالح و کالاهای مورد نیاز واحدهای مسکونی طی فرایند ساخت پایبند ماند.

از طرف دیگر چالشی که با تغییر رویه شهرداری در اعطای تراکم رخ می دهد سبب درگیری سازنده و مالک می شود. تغییر قوانین شهرداری سبب می شود؛ مثلا یک روز۶ یا ۵ طبقه به سازنده بدهند، یک زمان  ۴ طبقه به پروژه ها داده می شود و گاه سازنده مجبور می شود پاسیو را بردارد و خلاف کند. پیش آمده است که من براساس ۶ طبقه پروژه را برنامه ریزی کرده ام در کوچه ای که ۷ طبقه هم شهرداری قبلا تراکم داده بوده است. بعد شهرداری ۴ طبقه می دهد و سبب درگیری مالک و سازنده می شود. مالک فکر می کند سازنده برش لازم را برای گرفتن طبقات بیشتر نداشته است. حاجی اکبری تاکید کرد: ما نیاز به طرح تفضیلی داریم که تراکم در محلات مختلف در آن دقیق تعیین شده باشد و شهرداری نتواند میزان آن را تغییر دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا