مسکن و ساختمان

علیرضا مطاعی،سازنده منطقه 9:

قیمت آپارتمان در منطقه ۹، متری ۸۰ تا ۹۰ میلیون شده است

علیرضا مطاعی، سازنده منطقه ۹ در گفتگو با صما درباره وضعیت بازار مسکن در این منطقه گفت: قیمت ها رو به افزایش است و خرید و فروش کم شده ؛ زیرا خریداران نسبت به قیمت قبل از عید قصد خرید دارند. واقعیت این است که در طول این مدتی که از سال جدید، گذشته و کمتر از دو ماه است قیمت ها بالاتر رفته. قبل از عید قیمت هر متر مربع آپارتمان در منطقه ۹ و ۱۰ ، ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان بوده است و اکنون این مقدار به ۸۰ تا ۹۰ میلیون رسیده. پیش بینی من این است که قیمت آپارتمان ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت مجدد خواهد داشت. با تغییر نرخ دلار دوباره یونولیت گران شد و از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان رسیده، مصالح دیگر هم افزایش قیمت داشته اند، البته تغییر قیمت خیلی زیاد نیست؛ ولی به طور کلی باعث افزایش قیمت ساخت می شود، سازنده ۲۰ میلیون روی ملک گذاشته است. برای برون رفت از این وضعیت باید تورم کلی کشور کنترل و کاهش یابد.

مطاعی بیان کرد: در بحث حفظ محیط زیست معمولا در طراحی به آن توجه می کنم و طی اجرا در کف از فوم بتن استفاده می کنم که عایق حرارتی مناسبی است. در دیوارها هم از بلوک هایی استاندارد لیکا استفاده می کنم که به نسبت سفال یونولیت عایق بهتری است، البته اگر از سفال یونولیت دار هم سازندگان استفاده کنند،خوب است؛ اما متاسفانه برخی از سازندگان فقط در کناره های دیوار یا جاهایی که نمود دارد از سفال یونولیت دار استفاده می کنند و در دیوارهای بیرونی سفال معمولی به کار می برند.

برای فروش راحت تر ملک به نظر من، کیفیت بنا، ایجاد فضاهایی جذاب در مشاعات و نمای زیبا در جذب مشتری تاثیر دارد. مردم به ظاهر توجه می کنند من از بیس کار را اصولی پیش می برم و در نما هم سعی می کنم طرحی که کشیده شده، در اجرا همان در بیاید.

این سازنده درباره محور کمپین شهر و سازنده گفت: یکی از مشکلات ما در در طراحی نما رویه متفاوت منطقه هاست. نمایی که معمار طراحی کرده است را چه به لحاظ طراحی چه مصالحی به کار رفته ایراد می گیرند ولی در صورتی که با سازنده آشنا باشند طرحی که به لحاظ بصری و مهندسی حرفی برای گفتن ندارد را به راحتی تایید می کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا