معماری

با حضور طاهره نصر، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

کتاب«ارزش‌های اخلاقی در شهرسازی و معماری» رونمایی شد

کتاب «ارزش‌های اخلاقی در شهرسازی و معماری» تألیف عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز  و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رونمایی شد.

به گزارش صما و به نقل از خبرگزاری آنا در مراسم اختتامیه رزمایش ملی جهادگران عمران و معماری کشور، آیین رونمایی از کتاب «ارزش‌های اخلاقی در شهرسازی و معماری» تألیف طاهره نصر دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و رئیس گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مقامات کشوری و استانی از جمله رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس، رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، رئیس بسیج مهندسین کشور، معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس، معاون فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، رئیس بسیج مهندسین استان فارس، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس برگزار شد بر ضرورت توجه به ارزش‌های اخلاقی در شهرسازی و معماری تأکید شد.

این کتاب در هفت فصل و با دیباچه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و توسط نشر علمی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی چاپ شده و ضمن بیان ارزش‌ها و فضائل اخلاقی به بررسی اخلاق حرفه‌ای پرداخته و چالش‌های اخلاقی در شهرسازی و معماری و چالش‌های اخلاقی ساخت و ساز در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مورد بررسی قرار داده است.

در بخشی از این کتاب اخلاق حرفه‌ای در معماری و شهرسازی با تأکید بر آموزه‌های اسلام بیان شده است. این کتاب با هدف رهیافتی به سوی اصول ارزشی اخلاق حرفه‌ای و اصول رفتار حرفه‌ای اخلاق‌مدارانه در معماری و شهرسازی نگاشته شده است.

طاهره نصر دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و رئیس گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، پژوهشگر برتر ادوار دانشگاه آزاد اسلامی و چهره ماندگار معماری و شهرسازی کشور در دومین دوره جایزه ملی دادمان و مولف هفت عنوان کتاب و بیش از ۲۴۰ مقاله علمی در حوزه معماری و شهرسازی است. سایر کتاب‌های تألیف شده توسط این نویسنده عبارتند از ۱. معماری و شهرسازی شیراز در دوره پهلوی، انتشارات روزنه کار، ۱۳۸۳. ۲. از هنر و هنر اسلامی، انتشارات نوید، ۱۳۸۶. ۳. جستاری در شهرسازی و معماری زندیه، انتشارات نوید، ۱۳۸۷، (چاپ دوم ۱۳۹۴). ۴. تجلّی حکمت در باغ ایرانی، انتشارات رخشید، ۱۳۸۹، (چاپ دوم ۱۳۹۴). ۵. هویت کالبدی شهر؛ مفاهیم و نظریات (موردکاوی: شهر‌های شیراز، اصفهان، یزد و بوشهر)، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ۱۳۹۵. ۶. کیفیت مسکن و سلامت روان ساکنان، انتشارات نامه پارسی، شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز، ۱۴۰۱.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا