مسکن و ساختمان

آرش رضوانی، سازنده:

در بخش انشعابات، اداره برق بدترین جاست

آرش رضوانی سازنده منطقه ۱۰ در گفتگو با صما بیان کرد: با سختگیری هایی که شهرداری و نظام مهندسی کرده است خیلی از سازندگان تجربی پا پس کشیده اند والان سرمایه دست مهندسان است.

وی افزود: هیچ وقت یک ساختمان در وزن ثقلی خودش تخریب نمی شود نیروی جانبی باید وارد شود مثل زلزله و وقتی ساختمان طبق استاندارها ساخته نشود در زمان زلزله ساختمان تخریب می شود. بعضی سازندگان در منطقه ۱۰ طبق استاندارها نمی سازند و بعد خلاف می کنند و با دادن پول در نهایت پایان کار می گیرند از نظر من این کار درست نیست . طی پروژه هایی که داشتم هیچ وقت خلافی نکردم که با کمیسیون های مختلف شهرداری مواجه شوم یا در نظام مهندسی دچار مشکل شوم . برخی از سازندگان خالا به دلیل سود بیشتر یا اطلاعات کمشان خلاف می کنند که یک سری می رود ماده ۱۰۰ و من مخالف این هستم که پولی داده شود و خلاف رفع شود.

این سازنده درباره روند کار در بخش انشعابات گاز، آب و برق گفت : در بخش انشعابات درست ترین جا اداره گاز است. بدون وقفه طولانی روند گرفتن انشعاب پیش می رود . بدترین جا نیز اداره برق است  که رسما وجه مازاد می خواهند تا به شما انشعاب دهند. برای من پیش آمده که مراجعه کردم و گفته اند یا این مبلغ را بپرداز یا جریمه های گوناگون ثبت می کنیم. در حالی که آن جریمه ها شامل حال من نمی شد؛ اما برای پیش رفتن کار مجبور شدم آن مبلغ را بپردازم. مسئله سازندگان با اداره اب  این است که باید پول آب را برای یکسال مصرف، جلوتر بپردازید این در حالی بود که پروژه من سه ماه بعد تمام می شد. به من گفتند این که این حجم را مصرف می کنید یا خیر مهم نیست باید این یکسال را بپردازید در نهایت طی صحبت های زیاد با مدیر توانستم مدت را به شش ماه برسانم.

وی در انتها گفت: قیمت مسکن که خیلی بالاست اما این اواخر به دلیل بالا رفتن دلار مردم به خرید خانه روی آورده اند تا پولشان به کالا تبدیل و ارزش آن بالاتر رود.اکنون فروش ۸۰ تا ۱۱۰ متری ها در منطقه ۱۰ رونق دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا