مسکن و ساختمان

زیبا معصومی، طراح و سازنده:

سازندگان به کانون صنفی نیاز دارند

زیبا معصومی سازنده و طراح که منطقه ۴ و ۶ کار کرده است، درگفتگو با صما درباره کمپین شهر و سازنده گفت: بخشی از مسائل ما متریالی است که کمیته نما تعیین می کند؛ درحالی که خریداران و یا مالکان این مصالح را دوست ندارند.  کسانی که سالها می خواهند در آپارتمانی زندگی کنند باید نمای ساختمان مورد علاقه شان باشد. به تبع در مورد فروش ساختمان هم مصالح به کار رفته در نما تاثیر گذار است . در بعضی مناطق فقط آجر سفید می توانیم استفاده کنیم درحالی که آجر سفید اصلا جز معماری اسلامی نیست. کمیته نما دست طراحان را نیز بسته است و سبب می شود کارفرما یا سازنده ناراضی باشند مثلا بیشتر از ده سانت بیشتر نمی توانیم بیرون زدگی داشته باشیم و مجبوریم داخل فضا برویم که کارفرما راضی نمی شود بنابراین برای حجم سازی و زیباتر شدن نماها محدودیت های از این دست داریم.

معصومی افزود: برخی از سازندگان موارد ایمنی و پایداری را رعایت نمی کنند و شهرداری عدم خلاف هایی که ناظر ممکن است سخت بگیرد را با پول گرفتن از سازنده تغییر می دهد در حالی که نکات ایمنی رعایت نشده است.در بحث آتش نشانی  معمولافرایندها علمی تر است و شامل ضوابطی می شود که البته در این موارد آتش نشانی سخت می گیرد و گاهی هم با پول گرفتن از سازنده داستان فیصله می یابد .در کل  وضعیت در آنش نشانی بهتر است.

این طراح و سازنده در انتها درباره مسائل سازندگان گفت: دلیل این وضعیت این است که صنفی به نام سازندگان وجود ندارد در حالی که برای رفع مشکل سازندگان به نظر من بحث جمع شدن سازندگان دور هم مهم است. سازندگان باید به شکل یک صنف دربیایند. دلیل اینکه این افراد هنوز کانون صنفی ندارند پراکندگی آنان است. بسیاری شخصی ساز هستند برخی انبوه ساز برخی شغل دوم و چندم آنان سازنده بودن است؛ اما بهرحال تعداد سازندگان که شغل اصلی آنان سازنده بودن است کم نیست و اگر صنف باشند بهتر می توانند مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا