شهرمسکن و ساختمان

بیت‌الله ستاریان استاد دانشگاه و کارشناس مسکن:

کلید قفل بازار مسکن ایران دست مردم نیست

بیت‌الله ستاریان استاد دانشگاه و کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن به رکود نرفته بلکه در حالت انتظار است و قواعد رکود بر بازار مسکن حاکم نیست و در انتظار یک ثبات اقتصادی به سر می‌برد. یکی از مواردی که همواره بر این بازار تاثیرگذار است تعیین تکلیف نرخ ارز است و به همین علت هم فروشندگان ملک چه خرده‌فروشان و چه سازندگان برای عرضه آن به بازار دست نگه‌داشته اند.

به گزارش صما و به نقل از اعتماد رشد تورم به نوعی سرقت از جیب مردم است. متاسفانه این سرقت اغلب از جیب حقوق‌بگیران انجام می‌شود و نه از جیب بخش خصوصی که از رشد تورم سود هم می‌برند.

اقتصاد کشور مشکلات ریشه‌ای دارد و تنها با برداشتن تحریم‌ها و فروش مجدد نفت مشکل دولت حل خواهد شد و کمی رفاه بیشتر می‌شود اما باز هم مشکلات مردم وجود خواهد داشت و تنها زمانی می‌توانیم مشکل اقتصاد را در ایران حل کنیم که متولی اقتصاد در کشور صاحبان و متخصصان این عرصه باشند و نه سیاستمداران و افرادی که تنها ۴ سال برنامه دارند و پس از آن می‌روند و پاسخگو هم نیستند.

قفل‌های متعددی بر اقتصاد ایران زده شده است، متاسفانه این قفل‌ها برای این منظور طراحی نشده تا دست دزدها بسته شود بلکه کلید آن در دست دزدهاست و مردم پشت تمامی این قفل‌ها گیر افتاده‌اند و به نظر می‌رسد این قفل‌ها تنها برای مردم است که قادر به باز کردن آن هم نیستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا