مسکن و ساختمان

مهدی رحیمی، مدیرعامل مجموعه چکاد بام درگفت‌وگو با صما:

پایداری، از الزامات معماری معاصر در دنیاست

مدیرعامل مجموعه چکاد بام گفت: با توجه به اینکه اواخر قرن بیستم میلادی، معماری و مباحث مرتبط با ساختمان پایدار بحث روز دنیا به حساب می‌آمد، ما از سال ۸۴ شروع به طراحی ساختمان‌های پایدار کردیم و به مدت ۷ سال به عنوان مهندس مشاور با پروژه‌های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، نظامی و ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرسازی و ژئوتکنیک همکاری داشتیم.

مهدی رحیمی درگفت‌وگو با خبرنگار صما، اظهار داشت: در آن زمان متوجه شدیم که هیچ شرکت پیمانکار ایرانی در زمینه دیوار سبز، باغ دیوار، باغ بام و یا بام سبز در بازار وجود ندارد، با نقصانی که وجود داشت تصمیم گرفتیم که به عنوان پیمانکار با برند چکاد بام وارد بازار داخلی شویم تا این نقص را مرتفع کنیم؛ البته سه شرکت از کشورهای آلمان، سنگاپور و هلند در این زمینه فعالیت داشتند که پس از ورود و فعالیت ما کشور از فعالیت آن‌ها بی‌نیاز شد.

وی افزود: ما با روش مدولار پرتابل و با استفاده از ورق گالوانیزه و رنگ پودری کوره‌ای یا الکترواستاتیک سینی‌هایی را تولید کردیم که از خاصیت ضد زنگ و خوردگی برخوردار هستند، برای دیوار سبز نیز یکسری باکس گل با ورق گالوانیزه تولید کردیم.

مدیرعامل مجموعه چکاد بام با اشاره به اینکه آبیاری اتوماتیک در فضاهای بیرونی ضروری است، ادامه داد: ما در حین تولید و عرضه این تولیدات دچار چالش‌هایی شدیم؛ در واقع این دیوارها یا باغ بام و … یا به اصطلاح این پوشش‌های سبز بیرونی نیاز به آبیاری اتوماتیک دارند، زیرا این گیاهان باید به طور مداوم و اصولی آبیاری شوند و اگر شخصی که مسئول حفظ و نگهداری آن‌هاست نتواند طبق برنامه‌ریزی عمل کند، گیاهان از بین خواهند رفت. برای حل این مسئله آبیاری اتوماتیک را به تولیدات خود افزودیم تا معضل تبخیر و دریافت آب مناسب را در این فضاها برطرف کنیم.

رحیمی بیان کرد: آبیاری به دو صورت قطره‌ای و ترواشی یا دفنی را امتحان کردیم که متوجه شدیم آبیاری تراوشی نیز به علت مسدود شدن لوله‌های آبیاری جوابگوی نیاز ما نیست، در نتیجه از روش قطره‌ای و با کمک کنترل اتوماتیک به دستگاه، زمان دادیم تا به صورت هوشمند در ساعات مشخصی اقدام به آبیاری کند.

وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: همچنین نیاز به فیلتر و زهکش بود تا آب اضافه از سینی پوششی بیرون شود تا ریشه گیاهان از خرابی و زوال دوری کند. دریچه بازدید نیز برای چک کردن این پوشش‌ها لازم بود که در مجموع به تولیدات خود افزودیم.

مدیرعامل مجموعه چکاد بام با اشاره به اینکه چکاد بام و شرکت زینکوی آلمان از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده روف گاردن، بام سبز و … هستند، عنوان کرد: مجموعه ما هم از لحاظ فرهنگسازی و هم از لحاظ تولید اقلام مناسب پوشش‌های گیاهی موفق عمل کرده است و در حال حاضر مدعی این هستیم که ما از لحاظ تعداد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهیم با اختلاف کمی از شرکت زینکو آلمان، موفق‌ترین شرکت تولیدکننده در سطح جهان هستیم؛ همچنین در راستای فرهنگسازی، کتبی را تدوین کرده‌ایم که قصد داریم به زبان انگلیسی نیز منتشر کنیم.

وی در پایان گفت: قصد داریم که میزان صادرات مجموعه را افزایش دهیم و به صورت مداوم وارد بازارهای آسیایی و اروپایی شویم، زیرا قیمت نهایی محصولات ما تقریبا نصف محصولات تولیدی مشابه است و به همین جهت بازار این کشورها، بازار هدف خوبی برای محصولات مجموعه ماست.

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا