شرکت هامسکن و ساختمان

بازار مسکن ایمن‌تر از طلا و دلار است

قاسم تدین مدیرعامل شرکت پرنیخ تجارت از سازندگان برجسته منطقه یک تهران است که در پروژه های خود به بحث ایمنی و پایداری در ساختمان نیز توجه دارد.درباره وضعیت و چشم انداز بازار مسکن با توجه به نوسانات قیمت ارز ، طلا و مصالح ساختمانی به گفت‌وگو نشستیم.

وی درباره وضعیت نوسان بازار ارز و دلار که سبب شده برخی از سرمایه های سرگردان به این بخش روانه شود، گفت:امنیت بازار مسکن و شفافیتی که در این بازار وجود دارد از بخش ارز، بورس وطلا بیشتر است. وضعیت در بازار بورس و طلا و ارز معمولا هیجان های کاذب است. در حالی که مسکن کالای مصرفی است که مردم به آن نیاز دارند. سرمایه گذاری در این بخش به لحاظ ثباتی که برای سرمایه‌گذار به ارمغان می آورد نسبت به بازارهای دیگر بیشتر است. ضمن اینکه خودش اشتغالزاست و حداقل در یک کارگاه ساختمانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر طی پروژه و بر اساس ابعاد آن مشغول به کار هستند.

مدیرعامل پرنیخ تجارت افزود: شرایط کنونی که در بازار بورس و طلا و ارز وجود دارد اثر مخربی بر بازار مسکن می گذارد و باعث افزایش قیمت ساخت می شود. وی برای از بین بردن رکودی که در حال حاضر وجود دارد، بیان کرد: عمده کار را باید مسئولان امر مانند شهرداری و وزارت مسکن انجام دهند. باید در سطح کلان برای کاهش قیمت مسکن برنامه ریزی بلند مدت انجام دهند و محرکهایی را در نظر بگیرند. وی افزود: بسته های تشویقی که الان شهرداری گذاشته تا حدودی محرکی برای سازندگان است و می تواند باعث پایداری افرادی شود که در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

این سازنده افزایش مداوم قیمت مصالح را به شرایط اقتصادی کشور مربوط دانست و گفت: متولیان اقتصادی باید مدیریت تولیدات مصالح مانند فولاد، سیمان و… را به درستی در دست گیرند. در حال حاضر سود عمده به جیب دلالان می رود که سبب افزایش قیمت مصالح و در نهایت مسکن می شود. تدین خاطر نشان کرد: دولت می تواند مستقیم به سازنده ها مصالح ساختمانی را تحویل دهد تا دست واسطه ها قطع شود و از دیگر سو با برنامه‌ریزی جامع مانع ایجاد رانت جدیدی در بازار شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا