مسکن و ساختمان

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در همه استان‌ها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر تامین منابع وام مسکن روستایی از محل صندوق ملی مسکن، گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در همه استان‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش صما و به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز شنبه به ۲ شهرستان شاهین دژ و نمای سفر کرد و از روستاهای «نجار و آقاجاری» شاهین دژ و روستاهای «ترمکچی و قرخلو» تکاب بر بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای عملیات طرح‌های هادی روستایی این روستاها قرار گرفت. 

وی در حاشیه بازدید از این روستاها افزود: آبان سال گذشته در شورای عالی مسکن و با حضور رییس‌جمهور، ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با سود پنج ساله و بازپرداخت ۲۰ ساله مصوب شد ولی تا همین چند هفته پیش در دست انداز موافقت سازمان برنامه و بودجه و بلاتکلیفی بانک‌ها مانده بود. 

نیکزاد با اشاره به اینکه به دلیل توقف یک‌ساله در پرداخت وام ساخت و ساز روستایی چقدر عقب ماندگی در تولید مسکن در روستاها داریم، گفت: اکنون ۱۹۰ هزار و ۳۴۷ واحد مسکن روستایی در حال ساخت داریم که وام ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت نکرده‌اند.

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اساس قانون ۱۳ درصد مبلغ سود این وام به صورت یارانه وام توسط دولت پرداخت می‌شود.

در مصوبه جدید شرط سکونت پنج ساله حذف شده است. همچنین متقاضیان می‌توانند با ضمانت زنجیره‌ای وام را دریافت کنند. پرداخت تسهیلات به ساکنان شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز تایید شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا