مسکن و ساختمان

سید محسن کاهانی سازنده منطقه 4 بیان کرد:

بیکاری سازندگان به ۴۰۰ تا ۵۰۰ شغل دیگر آسیب جدی می‌زند

سیدمحسن کاهانی سازنده منطقه ۴ در گفت‌وگو با صما به تبیین چشم انداز بازار مسکن با توجه به وضعیت نابسامان دلار پرداخت و گفت: بازار مسن نسبت به بازارهای دیگر مانند ارز و طلا، بازار مصرفی است از دیگر سو در شهری مانند تهران به اندازه کافی زمین به قیمت ارزان وجود ندارد. هزینه های ساخت مسکن بالاست. از یک سو فرایند بروکراتیک صدور پروانه و مجوز ساخت از سوی شهرداری دست و پای سازنده را بسته است از دیگر سو همین زمان بر بودن سبب زیان سازنده ها یا قدرت اقتصادی متوسط می شود.

افزایش قیمت مصالح، بالا بودن قیمت انشعاب آب، برق و گاز همه و همه دست به دست هم داده است تا برخی از سازندگان نتوانند ادامه دهند و مجبور شوند وارد حوزه های دیگری شوند.

دولت برای کاهش قیمت مسکن باید هزینه های مصالح، و ارگان های ذی ربط را کاهش دهد.

وی همچنین به سازمان نظام مهندسی نیز اشاره کرد و اینکه هزینه های این سازمان هم قوز بالای قوز شده است از یک سو این سازمان نظارت چندانی اعمال نمی کند اما هزینه هایی که از سازندگان اخذ میکند بالاست و شبیه قبل نیست.

کاهانی به مالیاتی که از سازندگان اخذ می شود نیز به عنوان عاملی که هزینه ساخت و قیمت تمام شده مسکن را بالا می برد اشاره کرد وگفت اکنون همه این عوامل دست به دست هم داده اند و سبب شده است که بسیاری از سازندگان دست از کار بکشند.

وی تاکید کرد با خوابیدن صنعت ساختمان ۴۰۰ تا ۵۰۰ شغل دیگر نیز متضرر می شوند چرا که حیات انان وابسته به پویایی صنعت ساختمان است. کوتاه شدن فرایندهای صدور مجوز و پروانه و کمیته نما، نظارت دولت بر قیمت مصالح و سایر هزینه ای مرتبط را وی  راهکاری  برای پایان بن بست کنونی ساخت و ساز اعلام کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا