مسکن و ساختمان

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی:

مقصر اصلی ریزش مجدد «متروپل» سازمان منطقه آزاد اروند است

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقصر اصلی ریزش مجدد ساختمان متروپل آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند است، گفت: منطقه آزاد اروند به عنوان کارفرمای عملیات تخریب بقایای ساختمان متروپل باید همه پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص احتمال فروریختن بخش‌های باقی مانده این ساختمان را انجام می‌داد و با دقت فراوان بر امنیت تخریب این سازه نظارت می‌کرد.

به گزارش صما، سیدمحمد مولوی در گفت‌وگویی با ایسنا، با انتقاد شدید از عملکرد منطقه آزاد اروند در ریزش مجدد ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: بخش بزرگی از ساختمان متروپل آبادان عصر روز چهارشنبه ۴ آبان ماه مجددا فرو ریخت و منجر به جان باختن یک نفر شد و این مساله واقعا جای تاسف دارد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند به عنوان کارفرمای عملیات تخریب بقایای ساختمان متروپل باید همه پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص احتمال فرو ریختن بخش‌های باقی‌مانده این ساختمان را انجام می‌داد و با دقت فراوان بر امنیت تخریب این سازه نظارت می‌کرد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقصر اصلی ریزش مجدد ساختمان متروپل آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند است، گفت: وقتی مجددا ساختمان متروپل ریزش می‌کند و یک نفر جانش را از دست می‌دهد یعنی کارفرما هیچ نظارتی بر ایمنی عملیات تخریب نداشته و قطعا مقصر اصلی است.

مولوی ادامه داد: منطقه آزاد اروند در این سال‌ها هیچ کاری برای آبادان نکرده است و هر روز مشکلات جدیدی را نیز درست می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در بحث ریزش اولیه ساختمان نیز یکی از مقصرهای اصلی است، گفت: دوگانگی که میان شهرداری و منطقه آزاد اروند در بحث حاکمیت شهر و نظارت‌ها به وجود آمده یکی از مشکلاتی بود که خود عاملی بر عدم نظارت دقیق بر ساخت و سازها و ریزش متروپل شد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ریزش باقی‌مانده متروپل و خطر جان باختن افراد بیشتر گفت: اگر اقدامات ایمنی مناسبی در بحث بخش‌های باقی‌مانده از ساختمان متروپل انجام نشود باز هم احتمال دارد تا این ساختمان ریزش کند و جان افراد گرفته شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا