معماری

یاسر مافی مدیرعامل شرکت منظر سبز دماوند (مسداکو) در گفت‌وگو با صما:

در طراحی بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های نوساز، فضای سبز پیش‌بینی می‌شود

مدیرعامل شرکت منظر سبز دماوند (مسداکو) گفت: خوشبختانه طی این سال‌ها بحث محوطه‌سازی و استفاده از فضای سبز در ساختما‌ن‌ها به خوبی جا افتاده و جزو لاینفک ساختمان شده است، البته شهرداری نیز نقش مهمی را در این فرهنگ‌سازی با طرح‌های تشویقی که ارائه داده، داشته است.

یاسر مافی در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه و همایش ساختمان پایدار و چهارمین نمایشگاه نما و طراحی داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار صما، اظهار داشت: تقریبا در کشور فضای سبز در طراحی تمامی ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و به جرات می‌توان گفت در تهران ۱۰۰ درصد ساختمان‌های نوساز در طراحی‌های خود، فضایی را به منظر سبز اختصاص می‌دهند.

وی افزود: در کلان شهرها این فرهنگ به درستی جا افتاده و موجب رونق بازار محصولات جانبی در این حرفه شده است.

مدیرعامل شرکت منظر سبز دماوند (مسداکو) با اشاره به اینکه ما امسال در نمایشگاه ساختمان پایدار که ۱۶ الی ۱۸ آذر ماه در بوستان «گفتگو» برگزار می‌شود، حضور می‌یابیم عنوان کرد: امسال در نظر داریم تا از محصولات جدید گرین وال و سقف سبز، برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی کنیم.

مافی گفت: با توجه به اینکه ششمین نمایشگاه ساختمان پایدار همزمان با چهارمین نمایشگاه نما و طراحی داخلی برگزار می‌شود، بستری مناسبی برای ارائه محصولات ماست، سقف سبز برای نخستین بار در نمایشگاه ساختمان پایدار و نمایشگاه نما و طراحی داخلی ۱۴۰۱ در تهران رونمایی می‌شود، این سقف‌ها از داخل گرین هستند و با روف گاردن که برای خارج سقف طراحی می‌شود، تفاوت دارد.

مدیرعامل شرکت منظر سبز دماوند (مسداکو) افزود: در بحث هوشمندسازی این حوزه نیز، فعالیت‌های داریم که با تلفیق این محصولات با فضای سبز تغییر کاربری‌هایی را ایجاد کرده‌ایم و به فناوری‌های نوینی دست یافتیم که قصد داریم در نمایشگاه معرفی کنیم. این نمایشگاه به دلیل محصولات زیادی که برای نخستین بار معرفی خواهیم کرد، برای مجموعه ما بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: مسدکو معماری است با تمرکز بر معماری منظر که طی سال‌ها پروژهای بسیاری در ایران و خارج از کشور اجرا کرده‌ایم و به همین خاطر تجارب خوبی را در این مسیر کسب کرده‌ایم و طی این سال‌ها تبدیل به یک برند در این حوزه شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت منظر سبز دماوند (مسداکو) در پایان گفت: پروژه‌هایی همچون روف گاردن و باغ ماهان ایران مال، زمین اسکواش بام بازار بزرگ ایران و روف گاردن سفارت امارات متحده عربی بخشی از پروژ‌های است که تا کنون در سطح کشور اجرا کرده‌ایم. در خارج از کشور نیز نمایندگی چند شرکت را داشتیم و پروژه‌هایی را اجرا نموده‌ایم.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا