مسکن و ساختمان

بانک‌ها از پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده امتناع می‌کنند

به گفته سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، بانک‌ها از پرداخت وام نوسازی بافت‌ فرسوده به متقاضیان امتناع می‌کنند. مبلغ این وام ۴۵۰ میلیون تومان از سوی سازمان نوسازی شهر تهران اعلام شده است.

به گزارش صما و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی هدایت اظهار کرد: اکنون که پس از چندین سال دوباره مشوق‌های نوسازی عملیاتی و ابلاغ شده است، خواستار ورود جدی وزیر اقتصاد، بانک مرکزی و بانک مسکن به موضوع ارائه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده و فعال شدن مجدد ردیف اعتباری مربوطه هستیم تا متقاضیان وام نوسازی دربانک‌ها سرگردان و معطل نشده و روند ساخت‌وساز و نوسازی در بافت‌های فرسوده دچار وقفه نشود.

هدایت ادامه داد: اعطای یک طبقه تراکم تشویقی به پروژه‌های بیشتر از ۱۰۰مترمربع، اجازه ساخت حداکثر ۴طبقه برای املاک بین ۵۰ تا ۱۰۰مترمربع که امکان تجمیع ندارند، اعطای یک طبقه تشویقی مازاد به پروژه‌های تجمیعی بیشتر از ۴۰۰مترمربع در صورت دسترسی به معبر ۸متری و افزایش مساحت معبر بن‌بست در پروژه‌های تجمیع به مساحت ملاک تراکم (ضمن واگذاری رایگان بن‌بست از سوی شهرداری تهران)، ضوابط ویژه پارکینگ متناسب با ویژگی‌های پروژه و نیز در پهنه‌های مختلط مسکونی-خدماتی محله‌ای و ناحیه‌ای از جمله اهم مفاد بسته تشویقی جدید نوسازی است.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا