مسکن و ساختمان

فخرالدین عباس‌نژاد، سازنده منطقه 6 و 11 تهران در گفت‌وگو با صما:

وضعیت صنعت ساختمان وخیم است

این سازنده با بیان اینکه وضعیت صنعت ساختمان رو به وخامت است، اظهار داشت: تورم، سیر صعودی قیمت مصالح ساختمانی، شرایط صدور مجوز ساخت نیز روز به روز سخت‌تر و عوارض‌ها سنگین‌تر می‌شود، شهرداری همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد و بسیاری مسائل دیگر دست به دست هم داده‌اند و وضعیت ساخت‌وساز را به سمت نابودی کشانده‌اند.

فخرالدین عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار صما و در پاسخ به این سوال که آیا زمان صدور مجوز براساس ادعای شهرداری کاهش یافته است، گفت: خیر، ما که در عمل چیزی ندیده‌ایم و همچنان دریافت مجوز سختی‌های مختص خود را دارد و نه تنها زمان کاهش نیافته، بلکه سخت‌گیری‌ها افزایش نیز داشته است. به طور مثال پرونده‌ای داریم که در مرحله دستور نقشه به بهانه اینکه پروژه شما نواقصی دارد و باید جلسه طرح تفصیلی برای بررسی این نقص برگزار شود، متوقف شده است که هنوز هم خبری از این جلسه نیست؛ این نقصی که نه ارتباط به مالک و نه سازنده دارد، سه ماه از زمان ما را کشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده پروژه‌های ما در منطقه ۱۱ است، عنوان کرد: ظرفیت منطقه ۱۱ برای ساخت‌وساز بسیار مطلوب است، با توجه به تعدد ساختمان‌هایی که شرایط بافت فرسوده را دارند به راحتی و با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان طرح نوسازی در این منطقه را اجرا کرد که البته این مستلزم بهبود وضعیت ساخت‌وساز است.

این سازنده منطقه ۱۱ تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در بحث ساخت‌وساز جابجا شدن مدیران و معاونین شهری است که کار را برای ما دشوارتر کرده است، تا نفرات جدید جایگزین شوند و به شرایط منطقه مسلط شوند زمان زیادی از ما تلف می‌شود.

عباس نژاد گفت: برخی از همکاران ما ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را به سمت دلالی ساختمان ببرند تا در بازه زمانی کوتاه‌تر، سود بیشتری به دست می‌آورند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا