مسکن و ساختمان

سال‌ها کم‌کاری در حوزه مسکن‌سازی

بی‌توجهی به ساخت واحدهای مسکونی در ۸ سال فعالیت دولت قبل و ورود تقاضای سوداگری به دلیل سیاست غلط دولت‌ها، از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

به گزارش صما و به نقل از فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان « توجه به وضعیت اجاره‌نشینان و ساماندهی بازار مسکن» خواستار پیگیری این مسئله توسط خبرگزاری فارس شده‌اند.

بر این مبنا مخاطب ثبت‌کننده سوژه مذکور با اشاره به جزئیات مطالبه خود گفت: قیمت و هزینه مسکن به حدی افزایش یافته‌ که قدرت خرید مردم بسیار کم شده است و از همه مهم‌تر شرایط برای اجاره‌نشینان بسیار سخت و دشوار است‌.

وی افزود: صاحبخانه‌ها و همینطور اغلب املاکی‌ها اجاره مسکن را به دلخواه خود تعیین کرده و هر سال بر مبلغ آن می‌افزایند.

ابن مخاطب خبرگزاری فارس تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد وضعیت نابه‌سامان افزایش اجاره‌بها و قیمت مسکن بودیم و مشخص نیست از چه مسیری می‌توان زمینه حل مسئله را فراهم کرد.

اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

مطابق نظر کارشناسان، بی‌توجهی به ساخت واحدهای مسکونی در ۸ سال فعالیت دولت قبل و ورود تقاضای سوداگری به دلیل سیاست غلط دولت‌ها از مهمترین دلایل افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

به گزارش صما، دولت سیزدهم قصد داشته تا با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن معضلات تأمین مسکن و کاهش اجاره‌نشینی را مرتفع کند که تا کنون موفق نبوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا