شهرمسکن و ساختمان

گرانترین آپارتمان های نوسازهای پایتخت

در روزهای اخیر همه آپارتمان‌‌‌های نوساز فایل شده در بازار مسکن برای فروش، با قیمت‌های بالاتر از حدود قیمت آخرین معاملات نوسازها در هر محله عرضه شده و به این ترتیب قیمت آنها با نماد رنگ قرمز در برخی موتورهای جست‌‌‌وجوی آگهی ملکی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش صما و به نقل از «دنیای‌اقتصاد»، برخی از بازارهای نیازمندی‌‌‌های آنلاین ملکی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌‌‌های مسکونی را بر اساس میانگین قیمت فایل‌‌‌های مشابه به سه گروه متعارف، ارزان و گران تقسیم می‌کنند و فایل‌‌‌های به اصطلاح ارزان و گران را با نماد رنگ سبز و قرمز به نمایش می‌‌‌گذارند تا جست‌‌‌وجوگران در نگاه اول برآوردی از سطح قیمت پیشنهادی هر فایل به دست آورند.

در روزهای اخیر تقریبا تمام آپارتمان‌‌‌های نوساز فایل شده در این سامانه‌‌‌های گردآوری و عرضه فایل‌‌‌های ملکی سرخ‌‌‌پوش بوده‌‌‌اند و این یعنی سطح قیمت پیشنهادی نوسازها از میانگین قیمت واحدهای نوساز و تازه‌‌‌ساز اخیرا معامله شده قدری بیشتر است. البته نکته قابل تامل این است که این قیمت‌ها توسط فروشنده پیشنهاد شده اما الزاما به معنای معامله قطعی با ارقام مذکور نیست. واسطه‌‌‌ها می‌‌‌گویند اگر قصد فروشنده‌‌‌ها برای معامله جدی باشد، عموما انعطاف قیمتی نشان می‌دهند اما برخی از فروشنده‌‌‌ها نیز، آپارتمان‌‌‌های نوساز خود را با قیمت بالاتر از حد مورد انتظار عرضه کرده‌‌‌اند تا تخمینی از وضعیت بازار به دست آورند و انگیزه آنها برای فروش جدی نیست. به طور کلی فایل نوساز در اغلب محله‌‌‌های تهران کم‌‌‌تعداد است و فقط در برخی از محله‌‌‌هایی که در زمره بافت فرسوده دسته‌‌‌بندی می‌شود، حجم عرضه آپارتمان‌‌‌های کلیدنخورده نسبتا قابل قبول است و دامنه انتخاب را در اختیار جست‌‌‌وجوگران قرار  می‌دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا