مسکن و ساختمان

رئیس اداره بازرسی کار تعاون مازندران:

ساختمان‌سازی، حادثه‌آفرین‌ترین در حوادث کار/ ایمنی در کار را جدی بگیرید

رئیس اداره بازرسی کار تعاون مازندران بیشترین حوادث کار را در استان مربوط به ساختمان‌سازی دانست و از اجرای طرح بازرسی کارگاه‌های پرخطر خبر داد.

به گزارش صما و به نقل از وارش نیوز، سمانه نوری با اشاره به اجرای طرح نظارت بر کارگاه‌های پرخطر در استان تاکید کرد و افزود: بیشترین حوادث کار مربوط به حوزه ساختمان است از این رو با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نسبت به نظارت از کارگاه‌های پرخطر اقدام شده است.

وی آموزش کارگران ساختمانی را از مهم‌ترین طرح‌ها برشمرد و گفت: مازندران در آموزش کارگران و استادکاران پیشرو بوده است اما با این حال بیشترین مشکل در کارگاه‌های ساختمانی، بارگذاری حفاظ و داربست و سامانه‌های ایمن کار در ارتفاع است.

وی با عنوان اینکه حاصل شدن شرایط ایمن در کارگاه مستلزم همکاری همه بخش‌ها از جمله کارفرمایان بوده و در قانون به آن اشاره شده است، گفت: امیدواریم با همکاری بخش‌های مختلف این طرح در استان اجرایی شود.

نوری با اظهار اینکه بیمه حق قانونی کارگران است و بازرسان کار و تأمین اجتماعی با مراجعه به واحدها و کارگاه‌ها نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنند، گفت: کارگران ساختمانی برای بیمه می‌توانند به ادارات کار و تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

رئیس اداره بازرسی کار تعاون مازندران یادآور شد: بازرسی از واحدهای کارگاهی به صورت سرزده و در زمان‌های مختلف شبانه روز صورت می‌گیرد و هر کارگاهی که مشمول قانون کار باشد تحت بازرسی قرار می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا