شهرمسکن و ساختمانمعماری

مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد؛

به دنبال ارتقای سیما و هویت شهری در مشهد هستیم

 

مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در اولین اجلاس سازندگان و طراحان شهری مشهد گفت:  فلسفه وجودی مشهد باعث می شود نگاه متفاوتی به سیما و منظر آن داشته باشیم.

شکل‌گیری شهر  به دلیل حضور مزار شریف امام رضا (ع) است، بنابراین باید شاخصه هایی را در این شهر از معماری اسلامی مد نظر داشته باشیم.

این عضو شورای شهر در ادامه افزود: مدیریت شهری مشهد ارتقا هویت شهرو منظر شهری را در دستور کار خود قرار داده است. مهمترین مشکل برای ارتقای سیما و هویت شهری و نما ناظر به نگاه فرهنگی سازندگان و تغییر ذایقه مردم است. در شورای شهر معتقدیم که ضوابطی در این حوزه نیاز است و باید تصویب شود. اگر قرار باشد هر کس هر گونه که دوست دارد نماسازی کند  بعد از مدتی هویت شهر از بین می رود.

ناصحی گفت: معماری و توجه به این هنر بسیار با ارزش و پیشرو است. اگر با نگاه هنری به معماری نگاه کنیم اتفاق های خوبی را در شهر شاهد خواهیم بود.

او در پایان سخنانش ضمن تاکید بر تلاش برای ارتقا سطح خدمات فنی و مهندسی در حوزه شهرسازی گفت: این اجلاس فرصت بزرگی است که با کمک مجتمع رسانه ای صما باعث شده دور هم جمع شویم تا به راهبردهای اساسی در صنعت پیشران مسکن برسیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا