مسکن و ساختمان

دیوان محاسبات کشور به ماجرای زمین یک میلیون مترمربعی شهریار ورود کرد

دیوان محاسبات کشور از عدم اهلیت شرکت تعاونی اتحادسازان طبیعت در زمان انجام معامله زمین یک میلیون مترمربعی شهریار توسط تعدادی ازکارکنان بانک مسکن خبر داد.

به گزارش صما و به نقل از تسنیم، دادسرای دیوان محاسبات کشور با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن و واگذاری ۹۴۶ هزار و ۱۵۷ مترمربع زمین در شهریار به تعاونی اتحادسازان طبیعت اعلام کرد، به دلیل مالکیت و مدیریت این تعاونی از سوی کارکنان بانک مسکن امضای قرارداد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با مدیریت و اداره دولت ممنوع بوده است.

همچنین امضا تایید مبایعه‌نامه با شرکت تعاونی اتحادسازان طبیعت در زمانی انجام شده که این شرکت وجود خارجی نداشته و نبود اهلیت شرکت مذکور است.

دادسرای دیوان محاسبات با استناد به ممنوعیت عضویت کارکنان دولت در شرکت‌های خصوصی، عضویت ۷ نفر از کارکنان بانک مسکن (تعدادی از این کارکنان بازنشسته شده‌اند) را غیرقانونی اعلام کرده است. این ۷ نفر بیشترین سهم از زمین حدود یک میلیون مترمربعی شهریار را در اختیار دارند.

 

اوایل اردیبهشت ماه امسال «مجتبی عزیزیان» مدیرعامل وقت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در پاسخ به آخرین وضعیت زمین شهریار گفته بود: هر کاری مجموعه تخصصی خودش را دارد و من نباید در این باره نظر بدهم.

وی تصریح کرد: این کار یک رویه حقوقی دارد که متخصصان این حوزه در حال پیگیری آن هستند.

عزیزیان در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود زمین‌های مذکور از خریداران پس گرفته خواهد شد، بیان کرد: خیر، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن دارد ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفی در این واگذاری صورت گرفته است، گفت: نمی‌توانم در رابطه با این موضوع بحث کنم، این یک اتفاق حقوقی است و داریم آن را پیش می‌بریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا