استودیو صمامسکن و ساختمان

برخی از قوانین مغفول مانده است

قائم مقام دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان آذربایجان شرقی گفت: برخی از قوانین نظام مهندسی مغفول مانده است، من در صحبت‌هایی که با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتم عنوان کرده‌ام که اگر این قوانین قابل اجرا نیست که چرا تصویب می‌شود و اگر اجرایی هست چرا اجرا نمی‌شود.

اسماعیل اکبری در حاشیه اجلاس سازندگان و طراحان تبریز در گفت‌وگویی با دوربین صما، اظهار داشت: ما شاهد نوعی آشفتگی در سیما و منظر شهری هستیم که به هیچ عنوان خواست انبوه‌سازی نیست، یکی از اهداف قانون نظام مهندسی ترویج فرهنگ اسلامی در نعناری و شهرسازی است که این هدف مغفول مانده است.

وی افزود: اگر در شهر قدم بزنید ساختمان‌هایی با نمای کامپوزیت، ساختمان کناری سنگ، کناری آجری، نمای ترکیبی و … می‌بیند، هیچ‌گونه تناسبی این نماها با یکدیگر ندارند. نه نظام مهندسی و شهرداری الزامی برای یک دست کردن نمای ساختمان‌ها ندارند. در شهر تبریز تنها الزامی که وجود دارد، الزام استفاده از سنگ اسپراخون است.

قائم مقام دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: حتی این الزام نیز در نمای شهری مشهود نیست، زیرا تنها در برخی از ساختمان‌های نزدیک شهرداری این الزامات رعایت می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا