شهرمسکن و ساختمان

تمایل سرمایه‌گذاران عراقی به لوکس‌سازی در جنوب تهران

ساخت و ساز در محله قدیمی شهر ری همیشه رونق داشت، اما به گفته برخی فعالان بازار مسکن به تازگی لوکس سازی هم در این منطقه رونق گرفته و دیده شده که یک سازنده عراقی در یکی از پروژه‌های بزرگ تجاری در محله دولت آباد سرمایه گذاری کرده است.
جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران که از اهالی شهر ری است در مراسم کلنگ زنی بخشی از پروژه مسکونی ۵ هزار واحدی در شهر تهران که بخشی از آن در نفرآباد شهرری اجرایی شد گفت: طی سی سال گذشته به محله نفرآباد بی‌توجهی شده است، نفرآباد قدمتی ۴۰۰ ساله دارد که متأسفانه در سایه بی‌توجهی شرایط خوبی در این محله را شاهد نیستیم و شرایط نامناسبی در این محله به وجود آمده است.

او با اشاره به مصوبه تازه کمیسیون ماده ۵ درخصوص افزایش مجوز ساخت در نفرآباد آن را باعث رونق دوباره این محله دانست.

حمید رضا صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری در همین رابطه گفت: بازنگری طرح موضعی ویژه محله نفرآباد از سیاست‌های تحولی شهردار تهران بوده تا در جهت کاهش فاصله طبقاتی شهر تهران اجرایی شود.
طارمی با اشاره به این‌که در شهریورماه سال جاری پس از هشت سال، حوزه مسکن از رکود خارج خواهد شد، اضافه کرد: در شش ماه نخست دوره جدید مدیریت شهری یک طرح موضعی به تصویب رسید اما در شش ماهه دوم ۱۶ طرح موضعی تصویب شد که بیشتر آنها در جنوب شهر و در بافت بوده است.

در محلات جنوبی تهران در کنار محلاتی مانند نفرآباد، ساخت و سازهای لوکس رونق دارد. آپارتمان‌هایی که تجهیزات آنها دست کمی از آپارتمان‌های لوکس شمال تهران ندارد. قیمت متوسط این آپارتمان های لوکس در محلات دولت آباد، ظهیرآباد متری ۶۰ میلیون تومان است . این درحالی است که براساس نرخ منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، در مرداد ماه نرخ متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۰ حدود متری ۲۴ میلیون تومان بود.
به گفته یکی از فعالان بازار مسکن حضور ساکنان عرب در این منطقه یکی از دلایل لوکس سازی در این منطقه است و به تازگی یک مجتمع تجاری مدرن با سرمایه گذاری یک عراقی در حال ساخت است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا