مسکن و ساختمان

قسط بندی مالیات برای لوکس‌نشینان!

رویه دولت در برابر اخد مالیات از صاحبان خودرو و مالکان خانه‌های تغییر کرد، در تغییرات جدید این گروه از مودیان مالیاتی می‌توانند به صورت قسطی بدهی مالیاتی خود را تسویه کنند. ابتدای ماه گذشته سازمان امور مالیاتی طی اطلاعیه‌ای به این گروه از مودیان یک ماه مهلت داد تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند. با گذشت ده روز از اتمام این مهلت قانونی، این سازمان با صدور بخشنامه‌ جدیدی امکان تسویه حساب قسطی این بدهی مالیاتی را فراهم کرد.

به گزارش صما و به نقل از تجارت‌نیوز، رویه دولت در برابر اخد مالیات از صاحبان خودرو و مالکان خانه‌های تغییر کرد، در تغییرات جدید این گروه از مودیان مالیاتی می‌توانند به صورت قسطی بدهی مالیاتی خود را تسویه کنند.

ابتدای ماه گذشته سازمان امور مالیاتی طی اطلاعیه‌ای به این گروه از مودیان یک ماه مهلت داد تا نسبت به پرداخت تعهدشان خود اقدام کنند.

با گذشت ده روز از اتمام این مهلت قانونی، این سازمان با صدور بخشنامه‌ جدیدی امکان تسویه حساب قسطی این بدهی را فراهم کرد.

مطابق این بخشنامه، ادارات کل این سازمان این امکان را دارند تا طی شش ماه آینده با تسویه حساب قسطی مودیان مربوط به خودروها و خانه‌های لوکس تسویه حساب کنند.

برای سال ۱۴۰۱، صاحبان خانه‌هایی با ارزش بالای ده میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات هستند. همچنین مالکان خودروهایی با ارزش بالای یک میلیارد تومان باید مالیات مشابهی را پرداخت کنند.

مقدار این مالیات در مورد خانه‌های لوکس از یک تا پنج درصد ارزش ملک و در مورد خودروهای لوکس از یک تا چهار درصد ارزش خودرو متغییر است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا