شهرمسکن و ساختمان

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران؛

همایش‌نما، ساختمان پایدار و ساختمان ایمن، شهر ایمن آذر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران  ضمن تاکید بر اهمیت موضوعات نما، پایداری و ایمنی در شهر تهران، از همکاری با صما در برگزاری همایش نما و طراحی داخلی، ساختمان پایدار و ساختمان ایمن شهر ایمن خبر دارد.

به گزارش صما، حامد سلیمی سرپرست اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران در اولین جلسه شورای سیاستگذاری با سعید ظریف مدیرعامل صما گفت: ایمن‌سازی ساختمان های شهر، هویت بخشی به آن از طریق ضوابط طراحی نما و همچنین پایداری ساختمان ها از مهمترین دغدغه های شهرداری تهران است. از این رو به دلیل سبقه ای که صما در جریان‌سازی و برگزاری همایش‌های مختلف دارد، شهرداری تهران امسال در نمایشگاه و همایش نما و طراحی داخلی، ساختمان پایدار و ساختمان ایمن که از ۹ اتا ۱۱ آذر ماه در بوستان گفتگو برگزار می شود، شرکت می کند.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه اشاره کرد: شهرداری تهران تمام توان خود را برای اطلاع رسانی حول مضوعات و محورهای همایش به کار خواهد گرفت.

وی افزود: شهرداری تهران از شرکت های دانش بنیان که در صنعت ساختمان فعال هستند دعوت می کند که در همایش حضور یابند. شرکت های خصوصی و انبوه سازان بخش خصوصی و شهرداری های مناطق ۲۲گانه نیز در این همایش شرکت خواهند کرد.

سلیمی همچنین از ارائه خدماتی به صورت میز خدمت برای سازندگان و معماران خبر داد.

شایان ذکر است که در اولین نشست شورای سیاستگذاری اداره معماری و شهرسازی شهرداری تهران با صما، مجید نادری معاون اداره کل معماری و ساختمان شهرداری، مرجانه میری معاون ساختمان اداره معماری و شهرسازی شهرداری و  بهزاد صوری مدیر روابط عمومی اداره معماری و شهرسازی تهران حضور داشتند و به تبادل نظر در زمینه ارتقای نما و هویت شهری، پایداری و ایمنی ساختمان‌های شهر تهران پرداختند.

صما تاکنون همایش های مختلفی را با موضوع نما، ساختمان پایدار و ساختمان ایمن برگزار کرده که مورد استقبال شهرداری تهران و سایر شهرها و طراحان و سازندگان قرار گرفته است.

محورهای این همایش عبارتند از، اقلیم، آسیب شناسی نمای ساختمان، معماری اسلامی، میراث شهری و توسعه پایدار، ملاحظات طراحی و اجرایی در تولید ساختمان های پایدار، بررسی مصالح و تکنولوژی های ساختمانی و جایگاه آن در معماری پایدار، جایگاه ایمنی/HSE در برندینگ شرکت‌های ساختمانی، فناوری ها و تجهیزات نوین ایمنی در ساخت و ساز و ایمنی شهری است.

از سوی دیگر در کنار سخنرانی ها، پنل های تخصصی نیز حول تمامی موضوعات همایش‌ها با حضور متخصصان حرفه‌ای برگزار می شود.

لازم به ذکر است، صما خرداد ماه امسال اولین همایش نما و طراحی داخلی، ساختمان پایدار و ساختمان ایمن شهر ایمن را در اصفهان،هفته گذشته دومین دوره همایش سازندگان و طراحان در تبریز را با همکاری شهرداری این شهرها برگزار کرد. ۲۸ و ۲۹ شهریور نیز این همایش در مشهد با همکاری شهرداری این شهر برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا