مسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

شهردار تبریز در همایش سازندگان و طراحان مطرح کرد؛

اهمیت توسعه شهری سبب‌ساز برگزاری دومین همایش سازندگان و طراحان

شهردار تبریز در شروع سخنان خود در جمع حاضران در دومین همایش سازندگان و طراحان تبریز بیان کرد: هدف ما از شرکت در این همایش اهمیت توسعه شهری است.

به گزارش صما یعقوب هوشیار گفت: در ایران شاهد حرکت پرشتاب در ساخت و ساز کلان شهرهای هستیم که مخاطراتی برای مدیریت شهری به همراه داشت. وب افزود: ما هم اکنون شاهد معضلاتی در حوزه مهندسی و هویت شهری هستیم و چالش جدی پیش روی همه ما در این زمینه وجود دارد.

این شهردار خاطر نشان کرد: یکی از بحث های جدی مسئله سازهای ناایمن و پرخطری هست که در سنوات گذشته احداث شده اند. ناامن بودن سازه‌ها دلایل مختلفی دارد مانند این که در جریان توسعه در ویرایش آیین نامه‌ها تداخلات جدی با ایمنی سازهایی داریم که در دهه‌های گذشته ساخته شده اند.

هوشیار افزود: همچنین شکل گیری پرشتاب ساخت و سازهایی که براساس ایین نامه‌های جدید احداث شده‌اند؛ نبود نظارت جدی بر ساخت و سازهاست که مسبب ناایمن بودن برخی از سازه ها شده است.

شهردار تبریز در ادامه بیان کرد: البته در استان ما بعد از زلزله وزقان بحث ایمنی سازه ها مورد توجه بیشتر مهندسان قرار گرفت که جای تقدیر دارد. او گفت هرچند اکنون ایمنی ساختمان های جدید بهتر شده؛اما هنوز برای رسیدن به استاندارها و ایده ال فاصله داریم.

هوشیار در بخش دیگری از سخنانش به افزایش صدور پیش پروانه ساخت نسبت به شهریور سال گذشته اشاره کرد و گفت: در شهریور امسال ، ۱۰۰ هزار صدور پیش پروانه داشتیم که ۹۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. او ابزار کرد: خوشبختانه در تبریز درحالی که در شهرهای دیگر شاهد کاهش صدور پیش پروانه بودیم چالشی در این زمینه نداشتیم.

هوشیار ادامه داد: ما در بخش مدیریت شهری از حمل ونقل و هویت شهری تا سایر حوزه ها در برخی موارد فاصله معناداری با استاندارها داریم و امیدواریم به جایگاه مناسب برسیم زیرا در تبریز از نظر منابع انسانی و توان علمی در جایگاه مطلوبی هستیم.

در پایان شهردار تبریز خاطرنشان کرد: که این همایش ها و حضور سازندگان می تواند به ارتقای کیفیت ساخت منجر شود و از حضور سازندگان استقبال کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا