شهرمسکن و ساختمان

۲۰۰ مورد ساخت‌وساز ناایمن و خطرآفرین در ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه از وجود نزدیک به ۲۰۰ ساخت و ساز و همچنین اماکن و املاک ناایمن و خطرآفرین در سطح مناطق پنج گانه شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش صما و به نقل از خبرگزاری شبستان، «توماج وحیدافشار»، دیروز عصر،(۴ مرداد)، در صحن شورای شهر ارومیه اظهار کرد: نزدیک به ۲۰۰ ساخت و ساز و همچنین اماکن و املاک ناایمن و خطرآفرین در سطح مناطق پنج گانه شهر ارومیه  وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه  افزود: این آمار با توجه به گزارش مناطق پنج گانه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی که نشات گرفته از گزارش مهندسین ناظر ساختمانها  و همچنین گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، تهیه و تنظیم شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  از این آمار، تعداد ۱۸ مورد در منطقه یک،  ۳۰ مورد در منطقه دو، ۴۰ مورد در منطقه سه، ۴۳ مورد در منطقه چهار و دو مورد در منطقه پنج قرار دارند و همچنین سازمانهای آتش نشانی و خدمات ایمنی و سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی هرکدام به تعداد ۵۷ و سه مورد ساخت و ساز و اماکن ناایمن و پرخطر را گزارش کرده‌اند.

وحیدافشار تصریح کرد: با توجه به وجود این تعداد ساختمان و اماکن و خطرآفرینی برای آحاد شهروندان،  باید با ورود مراجع قضایی و نهادهای مرتبط تذکرات لازم به مالکان جهت ایمن سازی داده شود.

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شهرداری متولی امر ساخت و ساز شهری است، تأکید کرد: با توجه به اینکه نزدیک به چهل درصد از سطح شهر ارومیه را املاک و اراضی قولنامه ای تشکیل می دهند و ساخت و سازهای غیرمجاز ناایمن و پرخطر نیز اکثراً در این بخش از شهر اتفاق می افتد، باید به فکر راهکاری جدی بوده و از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به طور جدی جلوگیری شده و ساختمانهای فعلی ناایمن نیز طبق قانون تعیین تکلیف شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا