دانشنامه ساخت و سازمسکن و ساختمان

رونمایی از طرح شهر هوشمند جدید عربستان؛ استفاده کامل از انرژی تجدیدپذیر و آب بازیافتی


UTB، شرکت طراحی مستقر در دبی شهر هوشمند جدیدی به نام AlNama را برای عربستان طراحی کرده که ۴۴ هزار ساکن را در خود جای می‌دهد و ۱۰۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر و آب بازیافتی استفاده می‌کند. همچنین وعده داده شده که با ایجاد این شهر، برای ۱۰ هزار نفر در زمینه انرژی‌های سبز شغل ایجاد خواهد شد.

ویژگی‌های طرح شهر هوشمند جدید عربستانشهر هوشمند AlNama (به معنی رشد و شکوفایی) در منطقه‌ای به اندازه ۱۰ کیلومتر مربع در شهر ریاض، با مراکز مختلفی از جمله مسکونی، آموزشی، تجاری، گردشگری و پزشکی، زندگی پایداری را برای ۴۴ هزار شهروند خود ارائه می‌کند. همچنین ۱۰ هزار شغل در بخش‌های مختلفی از جمله صنایع سبز ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، در شهر مستقر در عربستان به صورت کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر یا سبز استفاده می‌شود و ۴۴.۵ کیلومتر پیست اختصاصی برای دویدن، دوچرخه‌سواری و سوارکاری شهروندان خود خواهد داشت.

این پروژه توسط شرکت مشاوره و طراحی URB مستقر در دبی هدایت می‌شود که در ساخت شهرهای هوشمند سابقه طولانی دارد. مدیرعامل این شرکت، «بهارش باقریان» روی پروژه‌های متعددی از جمله شهر پایدار در منطقه یتی در عمان و جزیره یاس در امارات متحده عربی کار کرده است. او توضیح می‌دهد:

«هدف AlNama این است که به نسل بعدی شهرهای خودکفا تبدیل شود که تمام نیازهای خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین کالری دریافتی ساکنان تولید می‌کند.»

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا