مسکن و ساختمان

سعید علائدینی؛ کاندید انتخاباتی هیئت‌مدیره هفتمین دوره انجمن صنفی انبوه‌سازان ساخت‌وساز استان تهران

با تشکیل کمیته فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خلق و توسعه فرصت‌ها رونق بخشیم

سعید علاءالدینی دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد MBA باسابقه اجرایی به‌عنوان مؤسس شرکت آژند پی ساز (سهامی خاص) پایه یک انبوه‌سازان، عضو هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره موسسه تحقیق برای توسعه صنعت احداث و انرژی متشکل از ۸ انجمن من‌جمله انجمن انبوه‌سازان و بازرس اصلی انجمن انبوه‌سازان در دو دوره هستم.

انجمن صنفی انبوه‌سازان سه هدف اصلی را دنبال می­کند: اول ارتقای اقتصادی که در ماده ۱ اساسنامه این انجمن آمده است. دوم ارتباط با مراجع بالادستی جهت افزایش ضریب تأثیرگذاری قانونی و سوم تعامل سازنده با کلیه ذینفعان مانند دولت و انجمن­های مرتبط.

 بر اساس  سه هدف بالا نباید فراموش کرد انجمن یک کالبد بدون روح است اعضا به انجمن هویت می­دهند تا در مراجع بالادستی به‌درستی و به شکل تأثیرگذاری شناخته شوند. اعضای انجمن با حضور سازنده خود در کمیته‌های تخصصی تفکر جمعی را به خرد جمعی تبدیل کرده و همچون بازوهای هیئت‌مدیره انجمن هستند.

در تشکلی همچون انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران رسانه و اطلاع‌رسانی اطلاعات روز ساخت‌وساز مسکن و خروجی فعالیت و پیگیری‌های هیئت‌مدیره و اعضا در اولویت قرار دارد تا شفافیت در میان همه اعضا احساس شود. این امر نیازمند به‌کارگیری منابع انسانی متخصص در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی است. در مسیر ارتقای اقتصادی  با تکیه بر  کارهای دولتی می بایست همچنان بلاتکلیف خواهیم ماند باید  به سمت کارسازی و طراحی پروژه توسط خود اعضا حرکت کنیم، با به‌کارگیری اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف‌سازی کارها به صورت مساوی و عادلانه بین اعضای انجمن توزیع کنیم.

 تحلیل بنده از شرایط عضوگیری انجمن‌ها طی این ۲۱ سال فعالیت انجمن نشان می‌دهد رونق پروژه‌های انجمن به‌طور قابل‌توجهی رغبت افراد به عضویت را بالابرده است و اغلب شرکت‌های جوان امیدوارانه‌تر حضور پر رنگی در انجمن داشته اند و شرکت‌های پیر کمتر رغبت نشان می­دهد که یا ناشی از بی‌نیازی است و یا بی‌انگیزگی که این امر نیاز به بررسی و مطالعه دارد تا آسیب شناسی شود . چرا در دوره ای از انجمن مشارکت حضور اعضای انجمن زیاد و در دوره ای افول می کند.

در همین انتخابات حدود ۷۰ درصد بی‌انگیزگی به شرکت در مجمع را لمس کردم و علت را عدم فعال بودن کمیسیون روابط عمومی و تأثیر آن بر انزوا و تعاملات اعضا با انجمن می‌دانم. کمیسیون روابط عمومی با پیشبرد رسالت توسعه ارتباطات و اطلاع‌رسانی می‌تواند آفریننده انگیزه میان اعضا و بهره‌برداری از پتانسیل جمعی آن‌ها باشد.به همین خاطر یکی از اولویتهای  برنامه های بنده به عنوان کاندید نامزد هیئت مدیره در انتخابات انجمن انبوه سازان تشکیل کمیته روابط عمومی و رسانه می باشد.

با توجه به تفاوت اقتصاد کشور ما با سایر کشورها شاهد آن هستیم تهدیدها در سرمایه‌گذاری بالاست برای نمونه حذف ارز ترجیحی تبعاتی را در پی دارد که شرکت‌ها هنوز آن‌قدر چابک نشده‌اند که به‌سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. حال آنکه به باور بنده  امروز دیگر دوران آنکه چشم امان به دست دولت باشد تمام‌شده است و زمان آن فرا رسیده است اعضای انجمن انبوه سازان نگاه تک بعدی خود را در وابستگی به دولت‌ها  که ریسک بالایی دارد را کمتر کنیم تا از این بلاتکلیفی که به خاطر سیاست های غلط دولت با نگاه تصدی گری در بخش مسکن ریسک مشارکت را برای ما سازندگان بالاتر می برد را تجدید نظر کنیم و با اتکا به توان و دانش و تجربه شرکت های عضو انجمن با تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری از فرصت های دیگر هم برای توسعه فعالیت ساخت و ساز بهره مند شویم.

به عقیده بنده اینکه فقط به دولت اتکا کنیم نتیجه ای جز این ندارد که باید دست بسته فقط مطیع و فرمان تصمیمات یک سویه و یکطرفه دولت باشیم و حاصل آن جز مشارکت با ریسک بالا برای اعضای انجمن مطابق تجربه های قبل در دوره های قبل به ارمغان نمی آورد.

 لازم است با تفکر و خرد جمعی برنامه‌ریزی‌هایی پایه‌ریزی شده با چشم انداز بلند مدت برای جایگاه توسعه دهندگی داشته باشیم امروز در دنیا شاهد هستیم. توسعه‌دهنده منابع مالی و تجهیزات، علم و دانش فنی خود را ترکیب می‌کند و با مدیریت فرآیند محصول خود را به دست مصرف‌کننده نهایی می­رساند اما این پروسه در ایران متاسفانه معکوس است و از ظرفیت توسعه دهندگی انبوه‌سازان به‌عنوان پیمانکار استفاده می­شود که محکوم ‌به شکست است. چراکه هنوز در کشور شرکت‌ها را به‌عنوان یک سرمایه نمی‌شناسند. برای گریز از این بن‌بست دو راه‌حل وجود دارد، اول حضور و مطالبه گری انبوه‌سازان و ایجاد شرایط متناسب با جایگاه و ظرفیت واقعی انبوه‌سازان؛ دوم ظرفیت‌سازی بستر کار برای انبوه‌سازان و ایجاد پروژه‌ها از دل بدنه دولت با تشکیل کمیته فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خلق و توسعه فرصت‌ها.

در این مسیر از امکانات تخصصی روابط عمومی بهره باید گرفت تا با ابزار تریبون رسانه امکانات جهت اطلاع‌رسانی و بررسی ظرفیت اعضا افرایش یابد و کارآمد­تر شود.بنده به عنوان بازرس دو دوره در هیات مدیره انجمن انبوه سازان اول از خودم و بعد از همه اعضای انجمن سوال می پرسم و می خواهم بررسی کنند که دلایل بی تفاوتی و دلسردی اعضای انجمن به تصمیمات و سرنوشت انجمن چه فاکتورهایی هست؟

همانطور که گفتم بنده در این دوره از انتخابات هیات مدیره برای همین وارد عرصه رقابت در انتخابات شدم که برای اعتماد سازی دوباره انجمن و استفاده از دانش و توان جمعی دوستان و همکاران که باور دارم خرد جمعی مسیر راه توسعه گری است جز با مطالبه گری و اطلاع رسانی پایدار در انجمن محقق نخواهد شد تلاش کنم .  از سویی در ابتدا خودم در مقام عضو انجمن انبوه سازان تهران از هیات مدیره حتما خواستار شفافیت و توزیع عادلانه کار بین اعضا هستم  و  با همین باور هم نامزد این دوره از انتخابات شدم که برای اعتماد سازی دوباره در انجمن تلاش کنم تا از تمامی ظرفیت موجود همه همکاران و دوستان عضو در انجمن در کمیسیون های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، رفاهی و حقوقی و سرمایه گذاری انجمن بهره مند شویم و همین­جا هم دعوت می کنم یکایک همکاران در این کمیسیون هایی  که از اولویت برنامه­ها بنده است حضور یابند  تا از خرد جمعی برای تدوین مسیر توسعه بهره مند شویم.

به عنوان عضو کوچک این انجمن و نیروی جوان باور دارم ترکیبی از پیشکسوتان انبوه ساز به عنوان افراد با تجربه و جوانان خلاق و با انگیزه و با تفکر خرد جمعی می­توان از تمامی ظرفیت های انجمن انبوه سازان به خوبی بهرمند شوند و فرصت های بالقوه انجمن را با تلاش و با محور شفافیت و مشارکت حداکثری، مطالبه گری دوسویه و رعایت اخلاق حرفه ای در توزیع عادلانه و مساوی کار و فرصت های کسب و کار بین اعضا و همکاران محترم به فرصت های بالفعل تبدیل کرد.

بنده مفتخرم، در گروه تلاشگران در کنار پیشکسوتان با نگاه خرد جمعی در مسیر توسعه گری سهمی حتی اندک در جهت ارتقای جایگاه و اعتلای انجمن انبوه سازان تهران ، که بخش بزرگی از خانواده خود می دانم داشته باشم و متعهد هستم تا با رعایت اخلاق حرفه ای و  استفاده از توان و تجربیات ارزنده جمعی دوستان با چشم انداز شفافیت  و توزیع عادلانه کار شاهد اعتماد سازی دوباره اعضاء به هیات مدیره انجمن و برنامه های این حقیر باشم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا