استودیو صمامسکن و ساختمان

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در حاشیه اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان:

از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی ایمن، حمایت می‌شود

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در وزارت صمت، ابلاغیه جدیدی در خصوص بازسازی کارخانجات داشته‌ایم و از تولیدکنندگان داخلی که محصولات و مصالح ایمن تولید می‌کنند هم حمایت می‌کنیم و هم از این شرکت‌ها می‌خواهیم که علاوه بر توجه به ایمنی ساختمان‌های شهری به ایمنی ساختمان‌های صنعتی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

محمد مهدی برادران در گفت‌وگو با خبرنگار صما، اظهار داشت: صمت آمادگی هرگونه حمایت اعم از تخصیص تسهیلات، مساعدت و الزام کارخانجات به بازسازی واحدهای خود را دارد تا از تولیدکنندگان مصالح ایمن داخلی حمایت شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مسئولان دولتی بحث ایمنی است. زمانی که درخصوص ایمنی ساختمان صحبت می‌شود، منظور تنها ساختمان‌های شهری نیست بلکه ایمنی ساختمان‌های مورد استفاده در صنایع مختلف نیز مد نظر است.

برادران با اشاره به اهمیت نقش ایمنی در ساختمان‌های صنعتی، بیان کرد: ایمنی کارگاه‌ها و کارخانجات نیز بسیار مهم است و به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیش نگاه خاصی به این موضوع داشته و اکنون با جدیت بیشتری نیز این موضوع را پیش می‌برد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص برگزاری اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان، عنوان کرد: ما پویش‌هایی را نیاز داریم که بحث ایمنی را در ساختمان‌های شهری، ابنیه‌ها و ساختمان‌های کارخانجات مختلف مورد توجه قرار دهد؛ ساخت مجدد یا بازسازی برخی از این ساختما‌ن‌های صنعتی ضروری است.

وی با بیان اینکه وجود کمپین‌هایی همچون کمپین «ساختمان ایمن، شهر ایمن» می‌تواند به ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها کمک کند، گفت: برگزاری پویش‌هایی همچون اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان موجب می‌شود که مسئولیت‌پذیری فعالان حوزه صنعت ساختمان بیشتر شود تا با حساسیت بالاتری در این حوزه فعالیت کنند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا