مسکن و ساختمان

مردم می‌توانند ساختمان‌های ناایمن را گزارش دهند

معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور نسبت به معرفی ساختمان‌ها و بناهای فرسوده و ناایمن اقدام کنند.

به گزارش صما و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور از آمادگی این معاونت در دریافت گزارشات مردمی با هدف شناسایی ساختمان‌ها و مراکز ناایمن کشور خبر داد.

معاون دادستانی کل کشور در این رابطه اظهار داشت: با عنایت به وظیفه و تکلیف قانونی دستگاه قضایی مبنی بر صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با همکاری دستگاه‌های مسئول، پیگیری و شناسایی ساختمان‌های فاقد ایمنی بویژه اماکن و مراکز عمومی را در دستور کار خود قرار داده است تا با انذار و صدور هشدارهای لازم از وقوع هرگونه حادثه احتمالی، پیشگیری نماید.

ترکی گفت: با توجه به تشکیل جلسات کارشناسی با مدیران و مسئولان این حوزه از جمله سازمان مدیریت بحران کشور، شهرداری، آتش نشانی و …. مقرر گردید فهرستی از ساختمان‌های ناایمن در چند سطح بحرانی، پرخطر و کم خطر به این مرجع قضایی گزارش گردد تا به قید فوریت و به ترتیب اولویت، پیگیری‌های لازم نسبت به ایمن‌سازی این ساختمان‌ها صورت پذیرد.

ترکی افزود: در این راستا مردم شریف کشورمان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور به آدرس www.dadsetani.ir  نسبت به معرفی ساختمان‌ها و بناهای فرسوده و ناایمن اقدام نموده تا در مسیر قانونی اقدامات و هشدارهای پیشگیرانه صادر و ایمن‌سازی اماکن معرفی شده از طریق دادستان‌های حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضایی گفت: اکنون اقدامات لازم در خصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های با وضعیت بحرانی کلانشهر تهران در حال انجام بوده و تلاش داریم با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به بهترین شکل از حقوق هموطنان و همشهریان عزیز حمایت کنیم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور تصریح کرد: بنای ما در این خصوص صیانت از حقوق عامه بوده و در صورت احراز هرگونه ترک فعلی، بدون هیچ گونه اغماضی با مدیران و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط وفق مقررات برخورد قانونی لازم بعمل خواهد آمد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا