شهر

ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم توسط صاحبان سرقفلی انجام می‌شود

شورای کسبه ساختمان آلومینیوم، مسوولیت حقوقی و تبعات ایمن‌سازی ساختمان را بدون تخلیه آن برعهده می‌گیرند و ایمن‌سازی توسط خود آنها به عنوان صاحبان سرقفلی انجام خواهد شد و بنیاد مستضعفان نیز قدرالسهم خود که معادل ۵۰ درصد هزینه‌ها است را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در تشریح مصوبات جلسه صبح امروز دادستانی تهران که با حضور نمایندگان کسبه و دستگاه‌های مرتبط درخصوص ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم برگزار شد گفت: در این جلسه توافق شد تا کسبه ساختمان آلومینیوم مسوولیت حقوقی ایمن‌سازی آلومینیوم را بدون تخلیه این ساختمان برعهده بگیرند و بنیاد مستضعفان نیز به‌عنوان مالک، قدرالسهم خود را پرداخت کند.

«محمد پیرعلی» درباره جلسه صبح امروز دادستانی تهران درباره تعیین وضعیت ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم، اظهار داشت: در جلسه صبح امروز، نمایندگان شهرداری تهران، کسبه ساختمان آلومینیوم، سازمان آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی و بنیاد مستضعفان حضور داشتند و ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در این جلسه همچنان بر موضع خود مبنی بر لزوم تخلیه موقت آلومینیوم به‌منظور ایمن‌سازی این ساختمان در شرایط مطلوب و با کمترین ریسک و خطر برای شهروندان تاکید کرد، گفت: در این جلسه کسبه ساختمان آلومینیوم همچنان بر موضع خود مبنی بر عدم تخلیه این ساختمان و ایمن‌سازی آن همزمان با فعالیت خود تاکید داشتند و در نهایت با میانجی‌گری نمایندگان آتش نشانی و شهرداری قرار شد شورای کسبه آلومینیوم، مسوولیت حقوقی و تبعات ایمن‌سازی ساختمان را بدون تخلیه آن بر عهده بگیرند و ایمن‌سازی توسط خود آنان به عنوان صاحبان سرقفلی انجام شود. 

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ادامه‌داد: نا ایمن‌ترین بخش ساختمان آلومینیوم مربوط به تاسیسات برق در این ساختمان است که مقرر شد به قید فوریت ایمن‌سازی آن انجام شود.

وی افزود: ما پیش از این نیز عنوان کرده بودیم که اگر قرار باشد بنیاد مستضعفان به تنهایی پروژه ایمن‌سازی آلومینیوم را بر عهده بگیرد، برای حفظ امنیت شهروندان و مراجعان و کسبه، باید ساختمان تخلیه شود و پس از انجام فرایند ایمن‌سازی، ساختمان مجدد به کسبه تحویل داده شود، اما اگر کسبه خودشان مسوولیت ایمن‌سازی را برعهده بگیرند، بنیاد قدرالسهم خود که معادل ۵۰ درصد هزینه‌ها است، کاملا بر عهده خواهد گرفت. 

پیرعلی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی فرآیند ایمن‌سازی این ساختمان آغاز می‌شود، گفت: به محض اینکه کسبه ساختمان آلومینیوم از لحاظ حقوقی این تعهد و اطمینان را به بنیاد مستضعفان و دادستانی تهران بدهند که تمامی مسئولیت اجرای عملیات ایمن‌سازی و تبعات احتمالی آن ناشی از عدم تخلیه ساختمان حین ایمن‌سازی برعهده آنهاست، عملیات ایمن‌سازی می‌تواند آغاز شود. 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، ساختمان ۱۵ طبقه آلومینیوم به متراژ چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع  در سال ۱۳۴۳ ساخته شده است و این ساختمان در حال حاضر فاقد پایان کار، سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و همچنین دارای تأسیسات برقی فرسوده و مستهلک است که بنیاد از ۶ سال پیش پیگیر ایمن‌سازی آن با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا