مسکن و ساختمان

استاندار مازندران:

یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم، توسعه مسکن ملی است/ پیگیر ایجاد مسکن استیجاری برای دانشجویان ساکن استان مازندران هستیم

استاندار مازندران گفت: یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم، توسعه مسکن ملی است، آقای رئیسی به جد بر پیگیری سیاست‌های حوزه مسکن از سوی مسئولین تاکید دارد. ‎

به گزارش صما و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور شامگاه سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بیش از پنج هزار مسکن طرح نهضت ملی مسکن در سراسر مازندران با عنوان این که در آستانه سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم که حامی مستضعفین بود و در گفتار و سلوکشان همواره به این طبقه از جامعه عنایت داشت، افزود: امروز طرح نهضت ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه برگرفته از نگاه و سیره امام خمینی است.

وی با اشاره به این که پیگیری‌های مناسبی در استان مازندران پیرامون این‌مهم صورت گرفته است، یادآور شد: تا امروز بیش از ۱۱۵ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که از این رقم بیش از ۱۵ هزار نفر برای اجرای واحدها ساماندهی شدند.

استاندار مازندران با اعلام این که بیش از پنج هزار واحد برای این مرحله هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: در طرح مسکن ملی باید ضعف‌های مسکن مهر پوشش داده شود و نباید شاهد نارسایی ها در حوزه مسکن مهر باشیم و همه گونه خدمات و تسهیلات باید در این راستا پیش بینی گردد .

وی با اشاره به این که توسعه مسکن ملی به روستاها یکی از سیاست های اصلی ماست، گفت: در روستاها بنیاد مسکن مسئولیت دارد که نیازهای استان را شناسایی کند تا هرچه زودتر شاهد اقدامات جدید و طرح ویژه‌ای در روستاها باشیم.

حسینی پور یادآور شد: بافت‌های فرسوده در شهرها از جمله موضوعاتی است که در استان نیازمند نوسازی است و در بعضی از شهرها به لحاظ زیرساخت‌های ترافیکی، مسائل بهداشتی و خدماتی نیازمند نوسازی هستیم. با اجرای طرح‌های لازم؛ به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم بافت کشاورزی به‌سمت ساخت‌وساز برود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : با همکاری دانشگاه‌ها بدنبال ایجاد مسکن استیجاری برای دانشجویانی که در استان مازندران مشغول تحصیل هستند، می باشیم چرا که معتقدیم شرایط فعلی خوابگاه‌های استان در شان دانشجوهای استان نیست.

وی با بیان این که طی روزهای اخیر جلساتی با چند شرکت خارجی از کشورهایی همچون ترکیه جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن بصورت انبوه سازی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در مازندران داشتیم، افزود : به دلیل گسترش مهاجرت بیشمار جمعیت به سمت شمال کشور آمادگی استقبال از تمامی سرمایه‌گذاران وجود دارد.

پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن؛ گرچه با حذف برخی هزینه‌های معمول برای تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد طراحی شده است، لیکن این طرح با چند ویژگی بسیار اساسی دنبال می شود.

بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی پیمانکاران و انبوه سازان دارای صلاحیت کامل، طی فرآیندهای قانونی، ضوابط و مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و رفع عیوب طرح مسکن مهر در این طرح از جمله ویژگی‌های یادشده است.

طرحی که امروز با حضور استاندار مازندران، کلنگ آن به زمین زده شد، دارای پروانه و مهندسان دارای صلاحیت در بخش‌های مختلف است و طراحی، اجرا و نظارت بر آن با جدیت و در چارچوب قوانین و ضوابط دنبال می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا