مسکن و ساختمان

اسامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران منتشر شد

به گزارش صما، انصاف نیوز، لیستی از ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران منتشر کرد که نام برخی از مراکز درمانی یز در آن به چشم می‌خورد.

انصاف نیوز با انتشار این لیست نوشت: این گزارشی است که شورای شهر پنجم از آتش نشانی می‌گیرد و شهرداری وقت را ملزم می‌کند که آن را در سامانه‌ی شفافیت منتشر کند و با مالکانش به نوعی برخورد شود. پیروز حناچی، شهردار وقت تهران، به خواست برخی نهادها که انتشار آن را مصلحت نمی‌دانستند تمکین می‌کند. لیست این ساختمان‌ها طبقه بندی خاصی ندارد.

ناصر امانی، عضو شورای شهر ششم تهران هم در این باره گفت: «شنبه شب دادستان کل کشور اعلام کرد که با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد».

امانی روز گذشته در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفته بود: باید تابلوهای ساختمان‌های پرخطر در این ساختمان‌ها نصب شود که مردم بدانند و خود تصمیم بگیرند که وارد شوند یا نشوند.

نام بیمارستان بوعلی، فجر، شهدای یافت‌آباد، فیاض بخش، غیاثی، ضیائیان، طرفه و مرکز درمانی شهید شاه‌آبادی در این لیست دیده می‌شود. همچنین دانشگاه شاهد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی و دانشگاه یادگار امام نیز به عنوان ساختمان‌های ناایمن تهران معرفی شده‌اند. 

در پی انشتار این اسامی، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و سپس سخنگوی این سازمان نسبت به آن واکنش نشان داده و گفتند که این لیست مورد تایید ما نیست.

قدرت الله محمدی، رییس سازمان آتش‌نشانی در این باره به تسنیم گفت: لیست منتشرشده به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی تهران نیست و لیست مذکور غیرمعتبر است و هیچ ارتباطی نیز با سازمان آتش‌نشانی تهران ندارد.  همچنین جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در این باره به ایسنا گفت: این فهرست مورد تایید آتش‌نشانی نیست، اما این موضوع به معنای تایید ایمنی این ساختمان‌ها هم نیست.

این لیست هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا