مسکن و ساختمان

مجلس با طرح دو فوریتی، برای ساماندهی اجاره مسکن موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با دو فوریت بررسی «طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی» موافقت کردند که ۱۵۰ نفر از نمایندگان با این دو فوریت موافق بودند.

به گزارش صما، این طرح مخالفانی نیز داشت که به نمایندگی از این مخالفان، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند، عنوان کرد: در حال حاضر نیز طبق قانون، موجر تنها اجازه دارد ۲۵ درصد اجاره بها را افزایش دهد و مجلس مسائل مهم‌تری برای رسیدگی دارد.

همچنین، پیش از رای گیری علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان موافق این طرح، بیان کرد: اجاره‌بها به صورت نابرابر، بدون استدلال و نامتعارف  افزایش یافته است، بنگاه‌های معاملات ملکی نیز از این شرایط، سو استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر شرایط مستاجران ساماندهی نشود در تابستان امسال بخشی از مستاجران کشور قادر به تمدید قرارداد خود نخواهند بود و به اجبار تن به حاشیه‌نشینی می‌دهند. این کوچ مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و روانی زیادی بر کشور تحمیل می‌کند.

علاوه بر این اقبال شاکری نماینده تهران در موافقت با این طرح گفت: بیش از ۲۰ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارند که این افراد مجبور شدند از شهر به حاشیه کوچ کنند و این طرح می‌تواند سبب ساماندهی آن‌ها شود.

منبع: گسترش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا