مسکن و ساختمان

گفتگو با سازنده و شهرک ساز مطرح کشور :

طی مدت ۶ سال شهرک خلیج فارس با ۳۱۲۴ واحد مسکونی ساخته خواهد شد

مجری و مالک شهرک مسکونی خلیج فارس با بیان اینکه پروژه شهرک مسکونی خلیج فارس شامل ۳۱۲۴ واحد مسکونی خواهد بود، گفت: ساخت این پروژه برای مدت ۶ سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی این مدت شهرک را کامل کنیم و سکونت در آن آغاز شود.

سعید خدیور مجری و مالک شهرک مسکونی خلیج فارس در حومه شهرستان برازجان واقع در استان بوشهر، ضمن اعلام خبر دریافت پروانه بهره‌برداری از اولین شهرک بخش خصوصی کشور، گفت: شهرک خلیج فارس یک شهرک ۳۱۲۴ واحدی است که با مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری و پروانه تاسیسی که از طرف شرکت شهرهای جدید صادر شده است، شروع به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این شهرک حداقل ۱۲ هزار نفر جمعیت‌پذیری دارد و ۴ میلیون ساعت-کار در سال ایجاد می‌کند و در شرایط فعلی تحریم همه‌جانبه اقتصادی کشور، انشاءالله موجب تحولی اقتصادی در استان خواهد شد، افزود: پس از صدور پروانه بهره‌برداری، ما می‌توانیم فروش، ساخت و ساز و واگذاری واحدها را آغاز کنیم. نظارت و صدور مجوزهای این پروژه با دولت بوده است اما کلیه سرمایه‌گذاری آن با بخش خصوصی است که حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای ایجاد این شهرک نیاز است که ما از محل واگذاری‌ها و بخش‌های دیگر که مذاکرات لازم با آنها صورت گرفته است، آن را تامین خواهیم کرد.

مالک شهرک مسکونی خلیج فارس ضمن اظهار تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل شرکت شهرهای جدید و نیز استاندار بوشهر و مدیرکل راه و شهرسازی استان به جهت بها دادن به توانمندی‌های بخش خصوصی در نهضت ملی ساخت مسکن که در کشور شکل گرفته است، ادامه داد: طبق قوانین بالادستی وزارت راه و شهرسازی، شهرک‌ها می‌بایست در حومه شهرها و خارج از محدوده شهری ساخته شوند و شهرک خلیج فارس هم در فاصله دو کیلومتری از حریم شهر برازجان ساخته خواهد شد.

خدیور با بیان اینکه پروژه شهرک مسکونی خلیج فارس شامل ۳۱۲۴ واحد مسکونی، ۳۰ هزار واحد تجاری، ۶ مدرسه و همچنین اماکن اداری، خدمات شهری، مذهبی، ورزشی و فرهنگی است، گفت: ساخت این پروژه برای مدت ۶ سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی این مدت شهرک را کامل کنیم و سکونت در آن آغاز شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا