شهر

حقوق قالیباف و همسرش در شهرداری تهران چقدر بود؟

قالیباف با بیان اینکه مشاور شهردار ۸ میلیون حقوق می‌گیرد اما ۱۰ سال است که همسر من که به عنوان مشاور شهردار فعالیت می‌کند، حتی یک ریال حقوق نگرفته است، گفت: باید بگویم که همسرم صلواتی خدمت کرده است.

درپی سخنان مهدی طائب که اعلام کرده ، قالیباف در تمام مدت شهردار بودن حتی یک ریال حقوق از شهرداری نگرفته است! (و از سپاه حقوق می گرفته)، برخی رسانه ها سخنان قالیباف در ۱۴ تیر ماه سال ۹۵ را بازنشر کردند که وی دریافتی خود به عنوان شهردار تهران را «۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان» اعلام کرده است .

ایسنا ۱۴ تیر ۱۳۹۵ نوشت :

قالیباف با اعتراض نسبت به اینکه برخی از سایت‌ها حقوق وی را بیش از میزان دریافتی‌اش اعلام کرده بودند درباره حقوق خود و همسرش توضیحاتی را ارائه داد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونان خود با بیان اینکه روز گذشته در شورای شهر بحث حقوق من بیان شد اما حق مطلب ادا نشد، گفت: دریافتی من از شهرداری تهران به عنوان محمدباقر قالیباف ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ چراکه در برخی سایت‌ها عنوان شده بود که دریافتی محمدباقر قالیباف بیشتر از حقوق ۱۴ میلیونی است که در سایت‌ها منعکس شده و باید بگویم که فیش حقوقی من موجود است و می‌توان رونوشت آن را به همه بدهم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم برچه اساس برخی گفته‌اند که حقوق شهردار یک درصد از کل بودجه شهرداری است، گفت: من حتی نصف حقوق خود را برمی‌گردانم.

شهردار تهران با بیان اینکه یک روز حق ماموریت و اضافه کاری نگرفته‌ام، گفت: تا زمانی که پسرم ازدواج کرد و هزینه‌ها بالا رفت من حتی حق اضافه کار نیز نمی‌گرفتم.

قالیباف با بیان اینکه مشاور شهردار ۸ میلیون حقوق می‌گیرد اما ۱۰ سال است که همسر من که به عنوان مشاور شهردار فعالیت می‌کند، حتی یک ریال حقوق نگرفته است، گفت: باید بگویم که همسرم صلواتی خدمت کرده است.

وی در پاسخ به برخی شائبات مبنی بر حضور همسرش در هیات مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: سازمان فرهنگی و هنری به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و من به عنوان شهردار عضو این هیات امنا هستم و در سال‌های قبل پیشنهاد شد که به دلیل جنس ماموریت‌ها یک زن در هیات امنای این سازمان فعالیت کند و خانم‌ها خزعلی و نوبخت که همسرم را از دانشگاه الزهرا(س) می‌شناختند، همسرم را پیشنهاد دادند.

شهردار تهران با بیان اینکه همه اعضا حق جلسه می‌گیرند، اما همسرم پولی در این خصوص دریافت نکرده است، گفت: من مجبور شدم در مورد حقوقم صحبت کنم چراکه واقعیت حقوقی من چیز دیگری است و من نه حق مسکن دریافت کرده و نه در خانه سازمانی زندگی کرده‌ام و این را بگویم که ۱۵ سال است که در شرکت ایران ایر پرواز می‌کنم و ساعات پروازی من مشخص است؛ اما هیچ‌وقت در وقت اداری پرواز نکرده‌ام و پروازهایم یا در تعطیلات رسمی و یا در ساعت ۱۷ است و باید بگویم که ۲۵ روز است که پروازی نداشتم چراکه فرصت پرواز ندارم.

قالیباف با بیان اینکه من طی ۱۵ سال اخیر حتی یک ریال نیز از ایران ایر حقوق نگرفته‌ام، گفت: حتی حق بیمه را در پروازها که چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان است را از جیبم پرداخت می‌کنم.

قالیباف و همسرش

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها بحث فیش‌های حقوقی داغ است، گفت: انصافا از ابتدا بحث پرداختی‌ها را با دقت پیگیری می‌کردیم و ۸ سال قبل بخشنامه شده است و هیچ معاونی نمی‌تواند با اینکه عضو هیات مدیره سازمان‌هایش است، از آنها حقوق بگیرد و باید تنها از یک سازمان و شرکت آن هم در سقف مشخص حقوق بگیرد.

وی با اشاره به برخی سخنان، نوشته‌ها و اخبار ادامه داد: نباید از برخی حرف‌ها و نوشته‌ها دلخور شد، چراکه ما با خدا معامله کرده و نباید ناراحت شویم، چراکه بخشی از سخنان افراد پرسخن، غوغا سالاری است و سخنانشان نادرست است.

شهردار تهران با بیان اینکه ۴ دهه از انقلاب می‌گذرد و کارنامه قالیباف و امثال قالیباف در هر جایگاهی که باشند، مشخص است، گفت: مردم می‌تـوانند تشخیص دهند که چه کسی حرف می‌زند و یا چه کسی وعده می‌دهد.

قالیباف با بیان اینکه حرف‌های جهت‌دار و غوغاسالارانه نمی‌تواند ما را از کارهای خود بازدارد، گفت: مرگ بر آمریکا جز کار و خدمت به مردم نیست و کسی نمی‌تواند ما را از مسیر درست منحرف کند؛ چراکه ما با ارزش‌های انقلابی نظام و باورهای امام کار می‌کنیم.

 
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا