مسکن و ساختمان

شیبانی : کمیته جهش مرجع تشخیص و تعیین تکلیف شناسایی اراضی برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان شیراز است

فعالیت های کمیته سه نفره جهش

فعالیت های کمیته سه نفره جهش

فرماندار شیراز در نشست قرارگاه جهادی مسکن : کمیته ای سه نفره برای جهش مسکن شهرستان شیراز تشکیل شده و این کمیته مرجع تشخیص و تعیین تکلیف شناسایی اراضی برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان شیراز می باشد.

به گزارش صما –  لطف الله شیبانی ، امروز پنج شنبه ۸ اردیبهشت در این نشست گفت: کمیته سه نفره جهش مسکن شهرستان شیراز تشکیل شده و این کمیته مرجع تشخیص و تعیین تکلیف شناسایی اراضی برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان شیراز است.

اولویت های کمیته

فرماندار شیراز درباره  اولویت اصلی این کمیته افزود: تعیین تکلیف اراضی شناسایی شده، انتخاب اراضی واقع در محدوده قانونی شهرها و بافت فرسوده، بهره گیری از اراضی مرغوب و دارای زیرساخت های لازم، به کارگیری اراضی ملی و نیز املاک رها شده دولتی و عمومی فاقد مشکلات فنی و حقوقی و … اولویت اصلی این کمیته است.

همچنین تعیین تکلیف قطعه زمین ۵۰۰ هکتاری غرب صدرا توسط شرکت عمران صدرا و تفاهم نامه سه جانبه احداث سه هزار واحد مسکونی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز باید در اولویت قرار داده شود.

مسئولیت مهم کمیته

وی اضافه کرد: کمیته سه نفره جهش مسکن شهرستان شیراز، پیش بینی و اجرای فضاهای مذهبی، خدماتی، آموزشی، ورزشی و تفریحی مناسب در طراحی پروژه های نهضت ملی مسکن، شناسایی و معرفی محلی مناسب در نزدیکی شهرک صنعتی شیراز و منطقه ویژه اقتصادی برای تامین مسکن کارکنان واجد شرایط این شهرک و منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

تفاهم نامه با آجا

شیبانی خواستار تعیین تکلیف تفاهم‌ نامه فرماندهی ارشد آجا در فارس در مورد قطعه زمین ۷۰۰ هکتاری «کمیل آباد» شد و گفت:  بانک اطلاعاتی اراضی دولتی، عمومی، ملی و تعاونی شهرهای شیراز، صدرا، داریان و خانه زنیان نیز باید تهیه شود .

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی فارس موظف به تهیه لیست اراضی سامانه‌ «ساد» اداره‌ دارایی و امور اقتصادی و سامانه «حدنگار» ادارات ثبت اسناد و املاک شیراز است و شهرداری شیراز نیز باید فهرست اراضی موجود در بافت فرسوده شیراز را ارائه کند. وی تصریح کرد:

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا