مسکن و ساختمان
موضوعات داغ

بررسی فایل های اجاره در نخستین ماه بهار نوید سال خوشی به را به مستاجران نمی دهد .  

گرانی توفانی در بازار مسکن

گرانی توفانی در بازار مسکن /فایل اجاره و رهن به هم نزدیک شدند.

فایل اجاره پارسال قرمز امسال سیاه

به گزارش صما –  با بررسی فایل های اجاره درفروردین ۱۴۰۱نوید سال خوشی را به خوش نشیان مستأجر نمی دهد . فایل هایی را در نقاط مختلف تهران می بینیم  که سال گذشته در لیست قرمز (قیمت گذاری بالاتر از میانگین منطقه ) به فایل های سیاه (فایل های منطبق برمیانگین منطقه ) تبدیل شده اند.

با آرام شدن موج های کوید ۱۹ در کشور ،  به نظرمی آید محدودیت های سابق برای مالکان کمتر شده باشد. هرچند که رشد فوق العاده نرخ اجاره بها نشان می داد کمتر مالکی سقف اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا درخصوص افزایش ۲۵ درصد نرخ  اجاره بها در تهران  را رعایت کرده است.

بررسی فایل های موجود در بازار مسکن

به گزارش صما –  میزان نرخ رهن پیشنهادی برای آپارتمان های بالای ۱۲۰ متر، به شکل شگفت انگیزی میلیاردی شده است.  و آپارتمان های کوچک ۵۰ متری مربعی هم در یک محلات شرق یا غرب تهران در صورت رهن ۱۰۰ میلیونی بیش از ۵ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است.

پیش از این در برخی از محلات شرق یا جنوب غرب تهران امکان یافتن فایل مناسب اجاره وجود داشت. اما پیدا کردن فایل های سبز( قیمت گذاری زیر نرخ میانگین منطقه ) سخت تر هم شده است.

تورم نقطه ای

تورم نقطه ای اجاره در زمستان ۱۴۰۰ برابر با ۲۸.۱ درصد بوده است. با وجود آن که این رقم سیری نزولی را در سال جاری پیموده اما هنوز مقایسه تورم نقطه ای در زمستان های سال های اخیر نشان می دهد تورم اجاره در سطح بالایی در میان زمستان سال های گذشته بوده است. به عبارت دیگر؛ در فصل سرد امسال بیشترین میزان رشد قیمت در مقایسه با سال های قبل ثبت شده بوده است. 

ادعای عجیب رئیس اتحادیه املاک کشور

اظهارات عجیب رئیس اتحادیه املاک کشور

کدام گرانی!!!

روندی که به نظر می آید همچنان ادامه دارد. ، این درحالی است که مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری موج های بلند بازار اجاره را تکذیب می کند. ، موج های بلندی که بسیاری از مستاجران رابه شهرک های حاشیه ای تهران کوچ داده است. 

او به رسانه ها گفته است که :   بازار اجاره آرام است و من تمامی شایعات در خصوص افزایش چشمگیر نرخ اجاره را رد می‌کنم.، چراکه هنوز مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازار اجاره در کشور اجرا می شود و هیچ مالکی حق ندارد، اجاره را بیش از نرخ مصوب افزایش دهد و یا حکم تخلیه برای مستاجر دریافت کند.

تسهیلات ودیعه مسکن

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش میزان تسهیلات در سال جدید خود می‌تواند نقش بسیار موثری در آرام تر شدن بازار اجاره داشته باشد.

حدود ۱۱ هزار مستاجر هم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت خواسته‌اند. با توجه به افزایش روزافزون اجاره بهای خانه از مستاجران حمایت قاطع و فوری کند.آنها ۶ راهکار را برای ترمز اجاره بها پیشنهاد داده اند؛

۶ راهکار برای ترمز اجاره بها

  • – یکسان کردن حق‌الزحمه بنگاه‌ها در اجاره مسکن به شکلی که بنگاه هیچ منفعتی در بالا بردن اجاره‌ها نداشته باشد
  • – تعیین سقف اجاره مسکن در هر منطقه از هر شهر، بر اساس متراژ منزل و با ملاک قرار دادن عرف سال ۱۳۹۹
  • – تغییر قراردادهای اجاره از سالیانه به سه و پنج سال و عطف به ماسبق کردن آن و تعیین ضمانت اجرا
  • – تعیین سقف افزایش عادلانه و منصفانه در تمدید قراردادهای فعلی و تعمیم آن به ایجاد قراردادهای جدید
  • -تسریع در اجرایی کردن مالیات بر منازل خالی 
  • نظارت دقیق و مسئولانه بر اجرایی کردن هر تصمیمی که در این زمینه اتخاذ می‌شود درخواست مستاجران از رییس دولت است .

 

فایل های اجاره و رهن بهم نزدیک شدند

گرانی مسکن

ناآرامی در تهران

هنوز تا آغاز فصل جابه جایی ها دو ماهی باقی مانده است و قیمت های واقعی اجاره مشخص نیست.  برخی تنها با توجه به پیش بینی هایی که از روند رو به رشد قیمت ها دارند ، آپارتمان هایشان را برای اجاره نرخ گذاری می کنند . بررسی فایل های اجاره نشان می دهد که تعداد فایل های رهن و اجاره نزدیک به هم است .

همچنان فایل های نوساز چه در بازار اجاره و چه بازار فروش بیش از نرخ میانگین منطقه قیمت گذاری می شوند.

به عنوان مثال در تهران

 در خیابان معلم آپارتمانی ۵۰ متری، نوساز ۴۵۰ میلیون تومان برای رهن پیشنهاد شده است. درمحله سعادت آباد نیزآپارتمانی ۵۳ متری با عمر بنای ۲۰ سال ،۵۰۰ میلیون رهن کامل پیشنهاد شده است. در بلوار فردوس آپارتمانی ۶۰ متری با عمر بنای ۷ سال ۲۵۰ میلیون رهن و اجاره ماهیانه ۵ میلیون تومان پیشنهاد شده است .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا