مسکن و ساختمان

بررسی تقاضای خرید مسکن در تهران

بررسی تقاضای خرید مسکن در  تهران  

به گزارش صما، بررسی‌‌های میدانی و همچنین آمارهای رسمی نشان می‌دهد نخستین مشخصه مربوط به واحدهای مسکونی پرتقاضا در شهر تهران مربوط به محلی است که این واحدها در آن‌‌ واقع شده‌‌اند؛ اگر‌چه هنوز هم بیشترین میزان معاملات خرید مسکن در منطقه ۵ شهر تهران انجام می‌شود. اما برخی دیگر از مناطق نیز به فهرست مناطق پرتقاضا اضافه شده‌‌اند که از آن جمله می‌توان به مناطقی اشاره کرد که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در آنها کمتر از سطح متوسط شهر تهران یعنی کمتر از مترمربعی ۳۵ میلیون تومان است.

هر متر مربع ۳۵ میلیون تومان

 این روزها مناطق جنوبی و برخی مناطق مرکزی و شرقی که کانون عرضه واحدهای مسکونی با قیمت هر مترمربع کمتر از ۳۵ میلیون تومان هستند به کانون تقاضای واحدهای مسکونی به‌ویژه از سوی خانه‌‌اولی‌‌ها و متقاضیان مصرفی تبدیل شده‌‌اند. از سوی دیگر بیشترین میزان تقاضا برای خرید مسکن مربوط به بازار واحدهای مسکونی ریزمتراژ و با مساحت کمتر از ۸۰ مترمربع است. آن طور که فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران می‌گویند بیش از ۶۰ تا ۷۰درصد متقاضیانی که این روزها برای خرید مسکن به مناطق مصرفی و ارزان‌‌ قیمت‌‌تر شهر مراجعه می‌کنند متقاضی خرید آپارتمان‌‌های با مساحت کمتر از ۸۰ مترمربع هستند. این موضوع حتی در آمارهای رسمی نیز منعکس شده است.

تحولات بازار مسکن

 براساس آخرین آمارهای مربوط به تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران، در ماه‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی که در بازار مسکن پایتخت خرید‌وفروش شده‌‌اند واحدهایی با مساحت کمتر از ۸۰ مترمربع بوده‌‌اند. این موضوع در مناطق ارزان‌‌قیمت‌‌تر و مصرفی‌‌تر پررنگ‌‌تر و مشهودتر است. هم‌‌‌‌اکنون در برخی از مناطق معمولی شهر تهران مانند مناطق ۷ تا ۱۰ که نه جزو مناطق شمالی و نه آن‌‌چنان جزو مناطق جنوبی محسوب می‌شوند، تعداد زیادی از فایل‌‌های فروش مسکن با سطح قیمت کمتر از متوسط قیمت مسکن شهر تهران و همچنین متراژ کمتر از ۸۰ مترمربع در دسترس متقاضیان قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا