شهر

نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل بلغارها

مقامات در بورگاس بلغارستان، مجموعه‌ای از اقدامات مرتبط با پیاده‌سازی پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را اعلام کردند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل شهروندان است.

به گزارش صما، مقامات شهر بورگاس از پروژه‌ای موسوم به شهر خورشیدی رونمایی کردند که هدف آن پوشش ساختمان‌های مسکونی شهر با سیستم‌های فتوولتاییک (PV) است. مرحله اول که در حال حاضر کامل شده است شامل نقشه‌برداری از سقف‌ها و ارزیابی ظرفیت بالقوه تولید انرژی خورشیدی هر کدام از آن‌ها است.

پروژه شهر خورشیدی مختص شهروندانی اجرا می‌شود که می‌خواهند سیستم‌های فتوولتاییک را بر روی سقف خود نصب کنند و به شهر در حفظ انرژی کمک کنند.

مسئولان اکنون در حال کار بر روی ایجاد یک نقشه جامع از شهر هستند که از طریق یک پلتفرم دیجیتال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این نقشه به شهروندان این امکان را می‌دهد که ساختمان‌های خود را پیدا کنند و بازده انرژی بالقوه یک سیستم PV را مشاهده کنند. این پلت‌فرم علاوه بر نشان دادن میزان کربن ذخیره شده، می‌تواند محاسبه کند که چه تعداد پنل فتوولتاییک را می‌توان نصب کرد و هزینه آن چقدر است. با توجه به اینکه همه سقف‌ها یکسان ساخته نمی‌شود، جهت‌گیری شرق به غرب، شمال به جنوب می‌تواند نابرابری‌های قابل توجهی ایجاد کند.

ترسیم نقشه شهر با این روش، به مقامات کمک می‌کند تا به چند هدف پایداری دست یابند. برای مثال این روش نقشه‌برداری از شهر می‌تواند اندازه دقیق فضاهای سبز و همه گونه‌های درختی شهر را نیز در اختیار مسئولان فضای سبز شهری بگذارد.

با استفاده از داده‌ها، مقامات می‌توانند نسبت فضای سبز را برای ساختن فضا تعیین کنند و به میزان سبز بودن شهر دسترسی پیدا کنند. این اقدام به نوبه خود به اطلاع آنها در مورد دامنه و اهداف ابتکارات سبز در آینده کمک می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا