دانشنامه ساخت و ساز

بهترین چسب برای سرامیک پرسلان

فروشگاه ملاتینو فروشنده انواع مصالح ساختمانی پودری مدرن تک جزئی میباشد . که گروهی از این ملات ها چسب کاشی پودری ملاتینو ، چسب سنگ اسلب و چسب پرسلان است . که در این مقاله ما با بررسی این ۳ نوع چسب پودری میتوانیم تشخیص دهیم که کدام نوع چسب برای چسباندن سرامیک پرسلان مناسب است .

چسب کاشی چیست – ملاتینو

چسب کاشی استاندارد مناسب برای چسباندن کاشی های کوچک می باشد . برای استفاده از این چسب کاشی فقط کافیست آن را در طرفی با مقداری آب که در بسته بندی ذکر شده مخلوط کنیم . و به سطح کار که دقت شود . به جذب آب مقاوم نباشد . با ماله بکشیم . بعد کاشی ها را روی چسب قرار دهیم در هنگام چسباندن کاشی به همتراز بودن آن ها دقت شود .

بهترین چسب برای چسباندن گچ   – چسب پرسلان

چسب پرسلان ملاتینو که به شکل پودری و تک جزئی میباشد . که فقط کافیست آن ار با آب مخلوط کنیم . برای هر نوع سطحی مناسب است .

سطوح گچی ، سطوح آهکی یا حتی چسباندن روی خود کاشی و سرامیک های قدیمی به جهت باز سازی منازل میتوان استفاده کرد .

این چسب برای چسباندن  تمام انواع سنگ ، سرامیک و کاشی استفاده میشود . مخصصوصا چسباندن سرامیک پرسلان مناسب است تا سایز ۱۲۰ سانتی متر را پشتیبانی میکند .

همچنین برای محیط های مرطوب مثل حمام و دستشویی ، آب نما ، استخر ، آشپزخانه ، پارکینگ که اغلب مرطوب یا خیس هستند استفاده میشود . یا محیط هایی مثل استخر که کاشی همیشه با آب در تماس مستقیم میباشد . میتوان از این چسب که قدرت گیرایش و چسبندگی بالایی دارد . استفاده کرد .

نحوه استفاده این چسب به این شکل است که با توجه به میزان آبی که روی بسته بندی درج شده است . در ظرفی تمیز این چسب پودری را با آب مخلوط کرده و به هم میزنیم . و ملاتی که به دست آمده را به پشت سرامیک با ماله شیار دار میکشیم . همچنین به سطح کار که میخواهیم سرامیک روی آن قرار بگیرد با ماله شیار داری که شیار آن بزرگتر از شیار ماله ای باشد که به سرامیک کشیدیم ملات را میکشیم . و بهد در جای خود قرار میدهیم . و به آرامی در همانجا تکان کوچکی به سرامیک میدهیم . و ضربه کوچکی به روی آن میزنیم . و از تراز کننده هم استفاده میکنیم . این چسب از آن جهت که به تغیرات دما مقاوم است میتوان برای مکان هایی که سیستم گرمایشی و سرمایشی از کف دارند هم استفاده کرد . و همچنین باید بدانیم که زمانی که ما از ملات ماسه و سیمان استفاده میکنیم . پرتی مصالح زیاد داریم . و همچنین جابه جایی مصالح برای بردن به طبقات مختلف دشوار است . اما چسب های پودری ملاتینو در پاکت های ۳۵ کیلویی هستند . که به مقدار مورد نیاز استفاده میکنیم . جا به جایی و نگهداری آن هم اسان است .

و همچنین زمانی که در نصب از ملات استفاده میکنیم برای این که قدرت گیرایش و استحکام نصب را بالا ببریم . از مقدار بیشتری از این ملات در زیر سطح سرامیک استفاده میشود که باعث سنگین تر شدن سازه میشود . در صورتی که در چسب پرسلان لایه ای نازک از این چسب قدرت و استحکام بیشتری از ملات ماسه و سیمان دارد .

سنگ اصلب

نصب سنگ اسلب با چسب سنگ اسلب

چسب سنگ اسلب برای چسباندن انواع سنگ اسلب در ابعاد بزرگتر از ۱۲۰ سانتی متر است .

چسباندن انواع سنگ اسلب برای دکوراسیون ، سنگ اسلب گرانیت ، سنگ اسلب کوارتز ، سنگ اسلب مرمریت ، سنگ اسلب اونیکس و  سنگ اسلب تراورتن استفاده میشود .

این چسب سوپر قوی با قدرت چسبندگی بالایی که دارد . مناسب سنگ های سایز بزرگ و سنگسن مباشد .

فروشگاه ملاتینو فروشنده انواع چسب های کاشی و سرامیک ، گروت صنعتی ، چسب بلوک بتن گازی ، عایق های پلیمری . انواع ملات پودری نمای رنگی ، پودر بندکشی ، ملات آماده بنایی مارموریت یا یتونه سمنت برد ، ملات آستر و زبره  ملات ترمیمی و دیگر محصولات پودری است که با مراجعه به سایت ملاتینو دیگر محصولات را به همراه لیست قیمت میتوانید ببینید .

چسب سرامیک

این چسب های سوپر قوی و ویژه ملاتینو مثل چسب سنگ اسلب و همچنین چسب سرامیک پرسلان برای محیط های مرطوب میباشد . که در بالا ذکر شد . دقت شود که میتوانید برای عایق کردن محیط مرطوب از عایق درجزئی پلیمری برای زیر این چسب استفاده کنید .

چسب سرامیکی

منظور از چسب سرامیک همان چسب پرسلان است که برای سرامیک و کاشی و سنگ تا سایز ۱۲۰ سانتی متر استفاده میشود . بعد از آماده کردن این ملات آماده ۳ تا ۵ ساعت میتوانید از این ملات چسب سرامیکی استفاده کنید . و به مخلوط آماده دیگر آب اضافه نکیند .

انواع چسب ساختمان یا چسب کاشی

همانطور که در بالا گفتیم ملاتینو  ۳ نوع چسب برای که هر کدام در ۲ رنگ میباشند عرضه میکند . TL300  و TL310 چسب کاشی استاندارد میباشد . که در رنگ های خاکستری و سفید وجود دارد .

چسب TL305  و  TL315  این دونوع چسب که در رنگ های سفید و خاکستری موجود هستند . چسب پرسلان ویژه شناخته میشوند .

این چسب ویژه برای تمام سطوح کاشی و سرامیک مناسب است .

چسب کاشی

چسب TL308  و TL318   که چسب سنگ اسلب هستند . که برای سنگ اسلب یا سنگ های دکوراسیون داخلی استفاده میشود .

فواید چسب کاشی

قدرت چسبندگی زیاد

انعطاف پذیری بالا

سادگی استفاده

قدرت چسبندگی  بالا برای سطح کاشی های قدیمی

سرعت اجرای کار افزایش پیدا میکند .

میزان مصرف کم

باعث سبک شدن سازه میشود .

به صورت مستقیم میتوان روی آستر های سیمانی و بتنی و حتی همچنین روی ملات های آهکی نیز استفاده کرد .

لغزش کاهش یافته است .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا