مسکن و ساختمان

کاهش عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار بزرگ‌متراژها

اگرچه انصراف موقت از فروش مسکن در فروردین ماه در بیشتر نواحی بازار مسکن مشهود بوده است اما به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین بخش فروشنده‌های انصرافی در هفته‌های اخیر، سازنده‌هایی هستند که پیش‌تر فایل‌های نوساز و کلید نخورده را برای فروش عرضه کرده بودند.

بررسی میدانی از وضعیت فایل‌های موجود نزد واسطه‌های فعال در بازار فروش مسکن نشان می‌دهد در چند روز گذشته تعداد آپارتمان‌های نوساز عرضه شده برای فروش بسیار کم و در برخی محله‌ها تقریبا صفر بوده است. در این میان تعداد نوسازهای عرضه شده به بازار مسکن از گروه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ بسیار کمتر از سایر گروه‌های متراژی هستند.

به گفته فعالان بازار فروش مسکن از ابتدای آغاز سال کاری جدید تاکنون تعداد آپارتمان‌های نوساز و بزرگ‌متراژ که به تازگی فایل شده باشد بسیار اندک است و در نتیجه انتخاب اصلی معدود متقاضیان مسکن در حال جست‌وجو از این گروه متراژی باید از میانسال‌ها و سالخورده‌ها صورت گیرد.

البته به همان نسبت که فایل نوساز در بازار کم است، متقاضی خرید نوساز نیز در بازار فعلی انگشت‌شمار است، چراکه سطح قیمت آپارتمان‌های نوساز با استطاعت خرید متقاضیان فاصله به مراتب بیشتری نسبت به آپارتمان‌های چند ساله دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا