شهر

شهرداری تهران یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار مسکن در کشور

عضو شورای شهر تهران شهرداری تهران را یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار مسکن در کشور عنوان کرد.

 مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مارپیچ متنوع دریافت مجوزها باعث نارضایتی مردم شده و اگر فردی بخواهد مجوزی را دریافت کند با انواع و اقسام استعلام ها  مواجه می شوند که فرآیند را طولانی کرده است. گفت: اخیرا طرحی با روی کار آمدن دولت جدید در خصوص رفع موانع صدور مجوزها با حذف کاغذبازی و بروکراسی پیچیده در حال پیگیری است و یکی از این دستگاه ها شهرداری است که طبق قانون باید اعلام کند چه شرایطی را برای فعالیت های کسب و کار دارد.

وی ادامه داد: مجوز ساخت و ساز مهمترین مجوز شهرداری است و طولانی شدن فرآیند صدور این مجوز  به دلیل طولانی شدن خواب سرمایه در حوزه مسکن باعث زیان بسیار زیادی به کشور می شود.

اقراریان گفت: باورم این است که شهرداری تهران یکی از اصلی‌ترین بازیگران مسکن در کشور است چون قیمت مسکن در تهران رهبر بازار است و افزایش قمیت در مناطق شمالی منجر به افزایش قیمت در کل استان و سپس کشور می شود.

وی ادامه داد: طولانی شدن پروسه مجوز شهرداری اثرگذاری منفی در بازار دارد و با توجه به نهضتی که در کشور ایجاد شده است، آمادگی این را داریم که در چارچوب قانون برای الکترونیک شدن و حذف عناصر فردی اقدام کنیم.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: اگر زمان صدور پروانه به حدود ۲ ماه برسد اتفاق موثری است چون بعضا حدود ۱۸ ماه طول می کشد.

وی با اشاره به اینکه  بخشی از فرآیند صدور مجوز به دستگاههای دیگر باز می گردد گفت: در موضوع بازار تهران، اوقاف و میراث فرهنگی به عنوان اضلاع حضور دارند و شهرداری برای الکترونیک کردن و کاهش زمان صدور مجوز آمادگی دارد.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد:‌ شورای اسلامی شهر تهران اگر پرچمدار این مسیر باشد تبدیل به یک الگو در سراسر کشور خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا