حمل و نقلمسکن و ساختمان

توافق ایران و آذربایجان برای ساخت اشتراکی پل آستاراچای

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از توافق ایران و آذربایجان برای احداث پل مرزی خودرویی آستاراچای میان دو کشور خبر داد.

حسن کلهری  در خصوص توافق ایران و آذربایجان برای احداث پل مرزی آستاراچای میان دو کشور گفت: پل مرزی آستارا – آستارا برای رودخانه آستاراچای بر اساس توافق دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور تردد خودروها احداث می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته احداث این پل مورد توافق طرفین قرار گرفت که اهداف اقتصادی – اجتماعی دو کشور همسایه را در پی دارد و به توسعه صنایع حمل و نقل و گردشگری دو کشور می‌انجامد.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره اهداف ساخت پل مرزی آستاراچای ادامه داد: از دیگر اهداف ساخت این پل، توسعه ترانزیت میان ایران و آذربایجان است و در موازات پل ریلی که در حال حاضر میان دو کشور برقرار است، ساخته خواهد شد.

به گزارش مهر، وی گفت: پل آستاراچای در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می‌شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می‌کند؛ این پل بخشی از کریدور شمال به جنوب است و ترانزیت کالا در این کریدور را تسهیل می‌کند.

کلهری تصریح کرد: پل آستاراچای، متصل‌کننده ایران به قفقاز، روسیه و شمال اروپا و همچنین متصل‌کننده آذربایجان به آسیای میانه خواهد بود.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره مرز موجود میان ایران و آذربایجان از طریق شهر آستارا گفت: پل موجود در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه‌آهن احداث و به آذربایجان وصل می‌شود.

کلهری درباره مشخصات فنی پل آستاراچای گفت: طول پل حدود ۱۰۰ متر، عرض آن ۳۱ متر و زمانبندی اجرای پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است؛ پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته میان دو کشور، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را دولت ایران و ۵۰ درصد مابقی را دولت باکو بر عهده می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا