دانشنامه ساخت و ساز

نکات طلایی خرید قالب سقف وافل

مزایا سقف وافل سالیان سال ثابت شده و امروزه یکی از محبوب ترین و معتبرترین ارائه دهنده با ارزان‌ترین تعرفه موجود در بازار و با کیفیت تضمین شده است. شاید برخی از شماها شناخت کامل از این سیستم نداشته باشید، پس بهتر است قبل از پرداخت به خرید و فروش قالب سقف وافل نگاهی اجمالی به این نوع سیستم سقف بتنی داشته باشیم

این روزها شاهد گسترش تنوع سیستم‌های سازه‌ای ساختمان در سراسر کشورمان هستیم، برخی از این سیستم‌ها نسبت به دیگری برتری دارند و توانسته اند محبوبیت خوبی بین سرمایه گذاران کسب کنند مانند سیستم وافل.

سیستم وافل که می‌توان آن را یک دال بتن آرمه نیز نامید، به واسطه قالب‌های غیر ماندگار پلاستیکی همراه با ترکیبی از عناصر کششی و فشاری یعنی آرماتور و بتن اجرا می‌شود. این نوع سیستم سازه‌ای می‌تواند برخی از معایب سیستم‌های دال بتنی قدیمی را برطرف کند و عملکرد بهتری نسبت به آنها داشته باشد.

باید بدانید کاهش وزن نهایی سقف و نیز افزایش طول دهانه سازه‌های بتنی مهمترین ویژگی سیستم سازه‌ای وافل است. البته این سیستم مزیت‌های بیشماری دارد که در ادامه می‌توانید با برخی از آنها آشنا شوید.

معمولاً سازه وافل در جاهایی استفاده می‌شود که به دهانه‌های بزرگ نیاز باشد (مثلاً سالن نمایش)، برای جلوگیری از تداخل ستون‌ها با فضا می‌توان از این سیستم سازه‌ای استفاده کرد.

سقف وافل

موارد استفاده و کاربردها قالب سقف وافل:

دال‌های وافل جایی استفاده می‌شوند که، ارتعاش یک مسئله مهم باشد و شما نیاز به اجرای دهانه‌های بزرگ داشته باشید، یعنی مناطقی که تعداد ستون‌های کمتری دارند، به عنوان مثال فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های تجاری و صنعتی و غیره و در جاهایی که انحراف کم دال و پایداری بالا مورد نیاز است. شما می‌توانید در چنین مواردی از سیستم سازه‌ای وافل استفاده کنید، اما باید قالب سقف وافل شما جنس با کیفیت و مقاومی داشته باشد.

سقف وافل

مزایای مختلف خرید قالب سقف وافل به شرح زیر است

با کمک قالب سقف وافل، دهانه دال و کف بزرگ‌تر با تعداد ستون کمتر خواهید داشت

ظرفیت حمل بار سقف وافل بیشتر از سایر انواع دال خواهد بود

صرفه جویی در وزن و مواد خواهید داشت

به راحتی خواهید توانست ارتعاش را کنترل کنید

ظاهر جذاب هنگام قرار گرفتن در معرض دید

سبک وزن

به دلیل استفاده مجدد از قالب‌های وافل، آنها بسیار مقرون به صرفه هستند

با کمک این نوع قالب‌ها ساخت و ساز شما سریع‌تر خواهد بود

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا