حمل و نقلمسکن و ساختمان

راه‌های خوزستان متناسب با گذر زمان توسعه پیدا نکرد

استاندار خوزستان خواستار توجه ویژه مسئولان در سطح ملی به راه‌های مواصلاتی این استان شد و گفت: راه‌های استان متناسب با گذر زمان توسعه پیدا نکرده است.

صادق خلیلیان  در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد سانحه رانندگی جاده خرمشهر به اهواز و فوت ۱۰ کارگر و همچنین تصادف روز گذشته جاده بهبهان به اهواز بودیم که باعث فوت پنج نفر از هم استانی‌هایمان شد.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های بزرگی در بنادر، حمل و نقل و صنعت و به تبع میزان تردد بالایی نیز نسبت به دیگر استان‌ها دارد؛ خوزستان در راستای ایفای وظایف و نقش ملی خود از جمله تأمین حدود ۷۰ – ۸۰ درصد نیاز کشور به کالاهای اساسی معبر و محل تردد ملی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این استان حتی محل ترددهای بین‌المللی برای کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه ایران است؛ آنچه که در جاده‌های خوزستان شاهد آن هستیم، کارکردی ملی دارد و خدمات آن به تمام نقاط کشور ارائه می‌شود، بنابراین کشور هم وظایفی در ابعاد مختلف از جمله راه نسبت به خوزستان دارد.

خلیلیان با اشاره به اینکه مسائل راه در سطح استانی پیگیری می‌شود ولی خواستار توجه ویژه مسئولان در سطح ملی هستیم، عنوان کرد: ۳۳ سال از جنگ ایران با عراق گذشته ولی راه‌های استان متناسب با گذر زمان توسعه پیدا نکرده است؛ ۱۷ درصد راه‌های استان خطوط عبور و مرور مجزا دارند و مابقی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه وقوع تصادفات چند روز اخیر خوزستان وظایف مسئولان را در سطح ملی سنگین‌تر می‌کند، ادامه داد: در اولین پیگیری‌های مربوط به جاده‌های استان خوزستان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خوزستان را برای استانداردسازی راه‌ها و عبور ایمن راه و مسافر در نظر گرفتیم؛ این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب بودجه در سال جاری و سال آینده از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت به تدریج اختصاص پیدا می‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرداری اهواز باید به وظایف خود در حوزه ترافیکی عمل کند، بیان کرد: هوشمندسازی جاده‌ها یک امر ضروری تلقی می‌شود، بنابراین ۱۰۳ دوربین کنترل سرعت در محورهای مختلف خوزستان یا نصب شده و یا در مرحله اخذ کد است؛ البته به تدریج تعداد سامانه‌های این استان را تا ۵۸۰ سامانه مورد نیاز اعلامی از سوی کارشناسان راهور افزایش می‌دهیم.

منبع» مهر 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا