حمل و نقلمسکن و ساختمان

امروز بارش برف و باران در نیمی از کشور آغاز می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پی ورود سامانه بارشی از عصر امروز به کشور در غرب و شمال غرب کشور، با کاهش دما، بارش برف و باران مواجه هستیم و این شرایط به تدریج به نیمی از کشور گسترش پیدا می‌کند.

«فریبا گودرزی» امروز (دوشنبه) در مورد آخرین وضعیت جوی کشور  گفت: در پی ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر امروز، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت آغاز خواهد شد که تا روز سه شنبه (۲۱ دی ماه) ادامه خواهد داشت.

وی گفت: انتظار مه، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز را در پی ورود این سامانه پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: منطقه اثر اعلامی برای این سامانه، از امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان خواهد بود.

وی افزود: فردا فعالیت سامانه بارشی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

به گفته گودرزی، بارندگی‌ها روز سه شنبه به ارتفاعات استان های تهران، البرز، قزوین و زنجان هم کشیده خواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی لازم است سفرهای غیر ضروری کاهش پیدا کند و  به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر الزامی است. هچنین احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی توصیه می شود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز همچنین در شهرهای صنعتی با ادامه پایداری و آلودگی هوا مواجه هستیم و شرایط آب وهوایی در تهران برای اکثر گروه ها ناسالم است.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا