مسکن و ساختمان

قرعه کشی ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکن ملی در اراک

قرعه کشی ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکن ملی در اراک در جلسه شورای اداری استان مرکزی انجام شد.

 مهدی زندیه وکیلی  در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: ۳۳۰۰ واحد از میان ۸۱۰۰ واحد به متقاضیانی اختصاص یافته است که از قبل در قرعه کشی پذیرفته شده بودند و حساب بانکی آنها باز شده و آورده خود را تکمیل کرده‌اند.

وی افزود: ۲ هزار واحد نیز سهمیه توافقنامه‌های ویژه است که توسط اداره کل راه و شهرسازی در شورای مسکن مصوب شد و به اقشار زیرپوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جامعه ایثارگری و دیگر بخش‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس این قرعه کشی برای متقاضیان به ترتیب اولویت پیامک ارسال می‌شود و چنان‌چه در بازه زمانی، افرادی که واجد شرایط هستند و مبلغ واریزی خود را تکمیل نکنند، افراد دیگر جایگزین می‌شوند.

زندیه وکیلی تصریح کرد: با قرعه کشی امروز طرح‌های اقدام ملی مسکن شهر اراک شامل طرح ۲۴ هکتاری یک هزار و ۳۰۰ واحدی و هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراضی اوقافی مشخص شد اما امکان ثبت نام مجدد متقاضیان در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران وجود دارد.

۲۱۲۹۰ واحد سهمیه استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن

احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این جلسه گفت: سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد بود که ۸۰۹۰ واحد در شهرها و ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد در امیرکبیر و مهاجران ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح جهش تولید مسکن سهمیه استان مرکزی ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد بود که ۱۹ هزار واحد در شهرهای امیرکبیر و مهاجران هدف‌گذاری شد و تاکنون ۴۵۲ هکتار زمین تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: پروژه سردار شهید قاسم سلیمانی در انتهای خیابان هپکو با ظرفیت ۳۰۴۰ واحد با پیمانکاری جهاد خانه سازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ۶۰۰ واحد شهرک کوثر نیز توسط بنیاد مسکن در حال اجراست.

مرزبان گفت: عملیات اجرایی ۲ هزار واحد در ساوه آغاز شده است، در شهرستان محلات نیز ۲۲ هکتار زمین به محدوده الحاق شد و برای ۱۴۰۰ نفر دیگر ظرفیت ایجاد شد و پروژه مسکن در شهرستان‌های نیمور، دلیجان، نراق، خمین، کمیجان، تفرش، آشتیان، فراهان، شازند، فرمهین، مامونیه و غرق آباد هم در دست اجراست.

منبع:مهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا